Login

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

It is currently Thu Nov 23, 2017 3:40 pm

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: belros aandeel a.s zaterdag.
PostPosted: Mon Aug 04, 2008 11:33 pm 
Paladins! Elder
Paladins! Elder

Terug in de woestijn van Calimsham in de grote tempel van Astoth krijgt Belros snel na zijn aankomst een bericht van Valerius dat hij heeft achter gelaten bij een van de wachters.
Belros krijgt de verzegelde brief en vraagt zich snel af waarom Valerius deze aan een wachter heeft gegeven en niet aan de Shadout of Faladin?
De magic-user zal wel weer druk geweest zijn en de wachter als eerste gezien hebben en deze de brief gegeven hebben zodat hij eraf was.
Valerius en evenals Tormyr en Marcus onderweg om mensen te ronselen voor onze missie om de appocalyps te voorkomen.
De appocalyps voorkomen is trouwens de missie die we nu hebben terwijl Belros steeds het idee heeft dat het verslaan van de Tenebreux boven aan de lijst staat, het verslaan van deze black knight is natuurlijk ook van belang maar het ritueel van de appocalyps verstoren hoeft natuurlijk niet meteen een definitieve en laatste confrontatie met de Tenebreux te betekenen.
Terwijl de leider van de tempel van Astoth weer aan teveel dingen tegelijk dacht liep hij naar de kamer van de Shadout.
De oude vrouw zat lekker weg te dutten toen Belros binnen stormde met een hoop lawaai.
“je bent terug op tijd zie ik.
Marcus is in Darromar en Valerius is onderweg om de magiers van Darromar en omstreken te overtuigen van de appocalyps en hun medewerking die hierbij nodig is om dit te stoppen.
Tormyr is als het goed is bij de koningin en ik heb hem nog mee gegeven voordat hij vertrok dat hij ook eens moet informeren naar die hartenbreker waar we het met de laatste bijeenkomst over hadden.
Het is voor jou nu tijd om ook naar Darromar te vertrekken voor een bezoek aan de tempel van Tyr om daar wat manschappen mee te krijgen.
Ik heb al iemand vooruit gestuurd en je word verwacht daar, succes!”
De shadout gaat lekker in een stoel zitten met een kopje thee en kijkt Belros aan met een blik van ik heb genoeg gedaan het is nu even aan jullie.
Belros weet wel dat de Shadout nooit zal verslappen in het vergaren van informatie die van belang is de tempel en de paladin groep die hier aan gerelateerd is, maar het lijkt erop dat ze nu even niets te doen heeft?
“ik zal met een paar vertrekken naar Darromar.
Ik laat Destrin voor deze korte trip even hier achter, ze zal wel wat lusten denk ik zo dus waarschijnlijk loopt ze buiten ergens.
Als ze terug komt bij de tempel kun je haar vertellen dat ik met een paar uur terug ben.”
De shadout knikt onder het genot van de thee en maakt een hand gebaar waarmee ze wil zeggen van “ga nou maar het komt goed hier”.

Belros komt lopend aan bij de eens zo glorieuze tempel van Tyr even buiten Darromar.
De twee grote deuren van de ingang staan open en Belros ziet 2 mannen in de ingang staan.
Voor op de trap en voor de deuren is een mooi afwatering systeem gemaakt waardoor de deuren open kunnen staan zonder dat het vieze zwarte grauwe water van de regen naar binnen loopt.
“Belros welkom, we hadden al vernomen dat je zou komen”
Derrek Lamieux begroet zijn vriend en vroegere templar en ook de bishop van Tyr naast hem schud Belros de hand.
“het is een goed gevoel de tempel weer te betreden, het is te lang geleden.
Als je hier staat is de drang om alles weer in de oude staat te brengen immens groot.
Hoe is het met de tempel bezetting op het moment”
Lamieux trekt een moeilijk gezicht bij de vraag van Belros.
“de bezetting is natuurlijk bij lange niet wat het moet zijn.
Er zijn een handje vol templars en verder de mannen die je in het bos al ontmoet hebt natuurlijk.
Vanaf dat we in Darromar gearriveerd zijn is het wel zo dat er toch een tien tal paladins zich weer hebben gemeld bij de tempel.
De trainingen komen langzaam op gang en we vinden langzaam de vorm terug die we moeten hebben.
Ik weet alleen net zo goed als jij dat we niet genoeg tijd hebben om alles perfect voor elkaar te krijgen.
We zullen het dus moeten doen met de mannen die we op het moment hebben in de conditie die ze op het moment hebben.
Ik zal een selectie maken van mannen die echt in de strijd mee kunnen en mannen die op ondersteunende taken en uitkijkposten in gezet kunnen worden.”
Lamieaux is duidelijk op de hoogte waarvoor Belros komt en stelt de voice van Astoth meteen op zijn gemak.
“ik weet precies hoe de situatie is Derrek, ik denk dat jou plan het beste is wat we op het moment kunnen realiseren.
Ik weet zeker dat als je nog andere mogelijkheden ziet je die zal aanpakken om alles te optimaliseren.
Als Valerius,Tormyr en Marcus ook hun mensen kunnen benaderen en kunnen overtuigen om medewerking te verlenen dan komt alles goed.
Ik hoop alleen dat het duidelijk is dat deze actie niet word ondernomen om de Blackfist te verslaan, maar een actie word om het ritueel te verstoren en daarna stuk voor stuk de leden van “de fist” aan te pakken.
Mocht het zo zijn dat bij de actie om het ritueel te verstoren zich een gelegenheid voordoet voor wie dan ook om een kopstuk uit te schakelen moeten we dat natuurlijk niet nalaten”
Belros gaf Lamieaux nog even aan waar het volgens hem om draait de komende weken.
Lamieaux trok zijn wenkbrauwen iets op en keek zijn vroegere Templar aan.
“de leden van de organisatie die je net noemt en Cyric hoog in het vaandel hebben die hebben als een ieder ander recht op een veroordeling en zullen in mijn bijzijn niet direct van het leven beroofd worden als dat niet noodzakelijk is.
Je weet dat we wat dit soort dingen betreft iets uit elkaar leggen sinds jij de keuze gemaakt hebt voor Astoth die overigens op het moment een goede aanvulling van de Triad is.”
Belros wist dat dit zou komen en kon Lamieaux het niet kwalijk nemen dat zijn zicht nog steeds wat vertroebelt was.
“ik weet wat je bedoelt, niemand zal onterecht gedood worden.
Iedereen krijgt zijn veroordeling, alleen zal ik hem zo nodig meteen uitvoeren.
Wij van Astoth zijn de judges van Tyr, ik weet dat je dat niet graag hoort maar je weet dat het zo is.
Wij zullen zorgen dat iedereen op ons pad zijn terechte straf krijgt en in een tijd van zwarte regen en het opzij zetten van de goden die deze wereld hebben gemaakt zoals hij is zijn wij nog erg mild.
Derrek word eens wakker de triad is buitenspel gezet, een zwarte regen daalt neer en ontneemt ons al onze heilige goddelijke gaven.
Gaven die we al eeuwen koesteren om al het goede te helpen, onze band met Tyr is verbroken en ik ga die herstellen koste wat het kost en ik weet dat ik jou hulp ga krijgen als het zover is”
Lamieaux kijkt bedenkelijk bij de woorden van Belros en lijkt ze echt serieus te nemen.
De bishop staat emotieloos mee te luisteren met de twee ridders voor hem en is niet zo bedreven in het oorlogs leven, dat blijkt.

“ik zal als ik alle informatie heb van Valerius en de andere terug komen voor het bespreken van het inzetten van de troepen.
Welke punten bezet moeten worden en hoeveel mensen we nodig hebben om met ons mee te reizen is mij op dit moment niet bekend maar ik laat het je tijdig weten.
Alvast bedankt voor de hulp mijn vriend”
Belros slaat zijn vuist tegen zijn armor en groet Lamieax die hetzelfde doet.
Belros draait zich om en loopt de trap af de vieze regen in.

“het is een goed persoon, een man met een missie dat is duidelijk.
Een man met een doel voor ogen waar alles voor moet wijken misschien wel de wetten van Tyr?”
De bishop kijkt Lamieaux aan en wacht op antwoord.
“de man die jij net voor het eerst ontmoet hebt heeft een verleden bij deze tempel en zijn hart ligt bij de goede goden dat staat vast.
Hij is gedreven dat geef ik toe, hij is wat bloeddorstig dat geef ik toe, maar de man die daar de regen in loopt is mijn vriend en zal alles doen om Tyr en Astoth te dienen en zal sterven als dat moet voor het etrug verkrijgen van Tethyr.
We gaan nog wat beleven de komende weken dat weet ik zeker!”

Post subject:
PostPosted: Thu Aug 07, 2008 5:44 pm 
Paladins! Elder
Paladins! Elder

Lamieux bleef de bishop aankijken en liep langzaam naar achteren, tot hij onder de afkapping van de ingang van de tempel uitstapte. Hier, half op de brede trappen naar het heiligdom van Tyr, werd hij onmiddellijk door de grijsgrauwe regen bedekt.
De donkere regendruppels dropen van Lamieux’ gezicht en lieten grijze strepen achter . De regen die aan zijn lichaam en harnas bleef kleven, hulden de paladijn van Tyr in een grimmig gewaad.
Bishop Cyriziano bezag de paladijn die demonstratief onder het beschermende dak vandaan was gestapt en zich nu liet natregenen door die vervloekte zwarte regen.
Cyriziano was weliswaar nieuw in zijn functie maar begreep heel goed dat Lamieux hem nu voor een keuze stelde.
De laatste maanden had Cyriziano zich behoudend opgesteld. Enige maanden geleden kwam zijn aanstelling tot Bishop van Darromar voor hem als een complete verrassing.
De twijfel had toegeslagen voor de verantwoordelijkheid die deze functie met zich meebracht; met name in deze zware tijd waar de tempel zich in bevond.
Dagen en avonden aaneen had hij gebeden tot Tyr om hem inzicht te verschaffen in de juiste koers die nu bewandeld moest worden. Toen, na 7 dagen van devote toewijding had hij inzicht verkregen van zijn god.
“Verwordt tot bishop van Darromar en bouw vanuit deze hoofdstad de tempel en de clerus weer op. Je zult veel hindernissen en onrecht op je pad aantreffen en vaak zal de wolf gehuld zijn in een vacht van wol. Hierin zullen jouw mensenkennis en jouw interpretatie van de wetten van Tyr jou de juiste keuzes doen maken.”
Met deze goddelijke woorden was de keuze voor Cyrziano bepaald en had hij zich volledig gericht op de wederopbouw van de tempel.
Tyr had op kritieke momenten en bij belangrijke beslissingen in het leven van Cyrziano altijd de adviezen tot zijn volgeling uitgesproken. Dit was dan ook de voornaamste reden waarom de overgebleven clerus van Tyr, na de bezetting van Mendelsohn hem aangewezen hadden als bishop van Darromar.
De prioriteit had de afgelopen maanden voornamelijk gelegen op het terugwinnen van het geloof in Tyr bij de bevolking en de orde der priesters weer in volume te laten toenemen.
Hier had Cyrziano zich ook helemaal in laten meeslepen. Met name omdat het nemen van strategische besluiten of diplomatieke beslissingen, vooruit geschoven kon worden.
Nu, was het moment echter aangebroken dat hij zich niet langer kon verschuilen achter een wederopbouw van de tempel en moest hij echt een beslissing nemen die een grote impact zo krijgen op de toekomst van de tempel. Van doorkabbelen was geen sprake meer. Er moest nu richting gegeven worden aan het pad dat de Tempel in deze kritieke tijd zou gaan bewandelen.
En daar, in de stromende, zwarte regen stond de personificatie van de twijfel die nu weer toesloeg bij de bishop.
Lamieux, een vechter van Tyr met een rein hart en een rein geweten, die de regen nu als een smet op zijn lichaam droeg.
De paladijn van Tyr forceerde hier en nu de beslissing van de bishop.
De zwarte regen blokkeerde alle contact met Cyrziano’s beste raadgever en hij stond er echt alleen voor.
Seconden tikten voorbij, seconden die voor beide geestelijken een eeuwigheid leken te duren.
In die eeuwigheid zocht Cyrziano naar het beste besluit en de juiste woorden.
Toen hij sprak, bepaalde hij de toekomst van Tyr’s tempel en het pad dat bewandeld ging worden werd gewezen:
“Derek Lamieux, ik beroep mij op het amendement van Daggersdale. In dit amendement staat opgenomen dat de hoogste geestelijke van de tempel van Tyr, een ridder van dezelfde clerus, kan ontslaan van overige verplichting richting de Kroon of de Staat. Dit amendement is ook bekrachtigd door Queen Ziranda Star Rhindaun en derhalve, ontsla ik jou als captain of the Guard van Darromar. Dit omdat ik redenen heb om aan te nemen dat het voortbestaan van de leer van Tyr ernstig gevaar loopt en ik een beroep op jouw eed die jij tegenover Tyr hebt afgelegd om jouw leven in dienst te stellen van het beschermen, cultiveren en verspreiden van deze leer. Ik zal Queen Ziranda Star Rhindaun middels een bevestigd mandaat hierover informeren. Vanaf nu ben ik, Cyrziano, nedrig bishop van Tyr, de enige die jou directe opdrachten kan geven en deze dien je onmiddellijk op te volgen.”
Lamieux stapte naar voren, knielde voor zijn Bishop en kuste de hand waaraan de ring prijkte die de functie van Cyrziano bevestigde.
Met gebroken stem sprak de voormalige Captain van Darromar: “Dank u. Ik zal uw vertrouwen en dat van Tyr nimmer beschamen. Dit heb ik in het verleden niet gedaan en zal ik in de toekomst ook niet doen.”

De bishop knikte kort en vervolgde: “Derek Lamieux, begrijp goed dat ik de leer van Astoth respecteer en niet veroordeel zolang deze de lijnen blijft volgen zoals die door Tyr worden gedicteerd. Ik erken de leer van Astoth echter niet als een separate religie, doch eerder als een stroming binnen de leer van Tyr. In die hoedanigheid zullen de wetten die door Tyr gedicteerd worden, gerespecteerd moeten worden. Als er van deze wetten afgeweken wordt en hiervoor de separate leer van Astoth als motivatie wordt aangedragen, zal ik dit onmiddellijk verwerpen en de rechtsgang zoals die door Tyr is gesteld zijn beloop laten. Astothianen zijn van fundamenteel belang in de kritieke periode waarin de wereld en onze clerus zich momenteel bevinden. Maar zij staan niet boven de wet.
Met ingang van heden ben jij benoemd tot generaal in de orde van Tyr en commandant van The Hammer of Tyr. Het echelon in onze gelederen dat in tijd van nood de enige taak heeft om het behouden van de leer en de weg van Tyr veilig te stellen. Je hebt hooguit twee maanden om deze elite soldaten a priori te kiezen en te trainen voor hun taak. In die tijd heb je de vrijheid om te handelen naar eigen inzicht en kun je in overleg met Belros Darkeyes, templar van Tyr een strategie bepalen om de komende Apocalyps te stoppen. Ik verwacht echter wel dat je me tijdig informeert over de acties die Tyr’s Hammer inzet.
Moge Tyr’s wijsheid je leiden in deze zware opdracht.”

Inmiddels stroomden de tranen over de wangen van Lamieux: “Eerwaarde, nogmaals dank voor uw inzicht en wijze besluit om de Hammer of Tyr te activeren. Ik zal u niet teleurstellen en de beste soldaten eigenhandig kiezen uit onze gelederen. De training die zij ontvangen zal hard zijn, maar de enige en beste training om hen in een korte tijdspanne voor te bereiden op hun missie. Ik geef u mijn woord dat de hamer van Tyr de Apocalyps zal stoppen of zal omkomen in de poging.”

Bishop Cyrziano legde vaderlijk een hand op het hoofd van de geknielde Lamieux en sprak toen met zachte stem: “Je hebt veel te doen, zoon. Ga nu en zorg dat Belros geïnformeerd wordt over dit besluit. Druk hem echter op het hart dat hij gedurende onze samenwerking niet afwijkt van de wetten die door Tyr gesteld zijn, of hij is via mij verantwoording schuldig aan Tyr zelf. Dat het doel dikwijls de middelen heiligt, is een daad die ons gegeven wordt door de Goden. De wegen die wij bewandelen om het doel te bereiken, kiezen we zelf en hiervoor dragen wij ook zelf verantwoording af.”

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]