Login

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

It is currently Thu Dec 14, 2017 9:56 pm

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: minotaur rituel
PostPosted: Mon Sep 08, 2008 9:33 pm 
Paladins! Elder
Paladins! Elder

Ceremonie voor minotaurs.

De woestijn is donker, voor de tempel van Astoth staat een donkere gestalte naar de hemel te kijken.
Het licht van de volle maan schijnt op het lederen tuniek wat de man aan heeft en het de traan boven de weegschaal licht fel op bij het maanlicht.
De zachte wind die er staat die laat de haren van de paladin naar achteren waaien en dan is de witte oogdoek die hij draagt goed zichtbaar.
Met een paar minuten zullen 15 minotaurs hun opwachting maken in de grote bid kamer en hij zal ze moeten overtuigen dat Astoth de god is die zij in deze tijd nodig hebben.
De minotaurs zullen een grote aanwinst zijn voor de religie en de man voor de poort lijkt dit meer en meer te gaan beseffen.

Een diep gegrom klinkt vanuit de duisternis, een beest nadert, de man voor de ingang kijkt rustig op en wist al dat het grote beest de poort naderde.
Een gedaante die menig mens de stuipen op het lijf zou jagen loopt langzaam op de gedaante voor de poort af.
Bij een grom glimmen de grote hoek tanden in het maanlicht het beest tikt de paladin met zijn kop tegen zijn schouder zoals een kleine kat een kopje geeft tegen je voeten aan.
De man geeft zijn beste vriendin een aai over de grote kop en Destrin loopt naar de poort toe.
De bewakers kennen het beest van hun leider inmiddels wel maar blijven voorzichtig en stappen ruimschoots opzij zodat de leeuwin naar binnen kan lopen.
De paladin voor de poort kijkt nog een keer omhoog naar de sterren en vraagt Astoth om de kracht de minotaurs voor de tempel te winnen, dan loopt hij langs de 2 bewakers naar de bid kamer waar de minotaurs waarschijnlijk al staan te wachten.

Als de voice van Astoth de grote kamer betreed dan word het langzaam stil en kijken 15 stieren koppen de leider van de tempel aan.
Belros die overziet de kamer en is onder de indruk van de groep vechters die in een vol ornaat voor hem staan.
Dan loopt vanaf achterin de kamer een van de minotaurs naar voren, terwijl hij het altaar van Astoth nadert lichten de runes op zijn huid duidelijk op en Belros is zo trots dat zijn vriend Faladin zijn kant gekozen heeft dat hij een glimlach niet kan onder drukken.
De minotaur die hij jaren geleden de belofte heeft gedaan om hem een thuis te geven boven de grond kon niet op een betere plek terecht komen als hier in de tempel en heeft nu ook nog een hoop “familie” om zich heen die zich na vanavond ook als Astothianen zullen profileren naar de buiten wereld.

Het ritueel was niet een ritueel waarbij bijvoorbeeld Marcus tot leven werd gewekt in deze zelfde zaal.
Het ritueel wat nu kwam was een verzoek aan Astoth voor kracht en vertrouwen in de donkere tijd waarin we zaten.
Het was een verzoek aan Astoth om de minotaurs in zijn armen te sluiten en hun de kracht en gaven te geven die ze nodig zullen hebben om het geloofwaardigheid te geven.

Faladin die stond Belros bij en de rune’s op zijn huid lichten op en leken wel te bewegen bij ieder verzoek aan Astoth zelf.
De minotaurs in de zaal waren duidelijk onder de indruk en vooral de paladins die bleven in een diepe trans na de ceremonie, toen ook deze weer op “deze” wereld waren keek Belros de groep aan en sprak ze toe in hun eigen taal.

“Astoth is aangesproken en zal nu een beslissing nemen om jullie de krachten te geven die jullie toe komen.
Iedereen kan natuurlijk de tempel met goede bedoeling betreden en zich aansluiten bij ons geloof, maar voor jullie vraag ik iets extra’s.
Faladin is ook toegetreden tot het geloof wat ik opnieuw in deze wereld heb gebracht en hij heeft ook de kracht gehad om jullie te vinden en mee te nemen naar deze tempel.
Ook hij heeft getwijfeld in het begin en ik had daar respect voor, toch heeft hij uiteindelijk de juiste keuze gemaakt en ik hoop dat iedereen die nu in deze kamer zit dat ook zal doen.
Astoth zal de paladins heiligen met zijn krachten en de priesters voorzien van helende krachten die hun weerga niet kennen.
Jullie zijn een volk van strijders, jullie zijn een volk dat er niet omheen draait, jullie zijn een volk die gerechtigheid willen en dit ook snel willen regelen.
Ik geef jullie de vrijheid en de kracht om jullie idealen na te leven.
Let wel dat iedereen die van deze gunsten misbruik maakt zal boeten.
Ook bij Astoth is het doden van onschuldigen verboden dus zorg dat je altijd zeker van je zaak bent als je uit naam van Astoth handelt.
Iedereen ongeacht ras,status of geslacht zal zich moeten verantwoorden bij verkeerde daden en zal hiervoor worden gestraft.
Ik ben er ondanks deze waarschuwing van overtuigd dat de mannen die ik hiervoor me zie staan de groep is die ik mee wil nemen naar de vallei om de Tenebreux te verslaan.
Ik ben ervan overtuigd dat de mannen die ik hiervoor me zie staan ideale Astothianen zullen zijn en het geloof niet zullen gebruiken in de verkeerde vorm.
Ik zal er trots op zijn om jullie in deze tempel te kunnen verwelkomen”

Belros zet het gouden zwaard wat hij vast heeft met de punt op de grond en leunt op het gevest.
Hij wacht wat gespannen op de reactie van grosh die vooraan staat in de groep minotaurs.

Post subject:
PostPosted: Fri Sep 12, 2008 12:26 am 
Paladins! Elder
Paladins! Elder

De gigantische minotaur snoefde diep en keek neer op de paladin die hem zojuist toegesproken had.

Langzaam daalde de minotaur neer op één knie waardoor hij op ooghoogte met Belros kwam.
De minotaur antwoordde en het leek of zijn stem diep binnen in zijn gigantisch borstkas rommelde, gelijk een vulkaan die ieder moment kan uitbarsten.

“Voice of Astoth, De arm van Grosh en de arm de mannen die verantwoording aan hem afleggen, is voor de op handen zijnde strijd van u. Wij zullen met eer de naam van Astoth verdedigen en met zekerheid durf ik te zeggen dat Astoth trots op ons neer zal kijken wanneer wij strijden in Zijn naam. Dat is de belofte die ik u en Astoth doe.”
De minotaur Grosh boog eerbiedig zijn hoofd en Belros knikte goedkeurend.
“Als Grosh het goed begrepen heeft, hebben the Voice of Astoth en zijn vrienden ook een belofte aan Grosh en zijn mannen gedaan. Die belofte bestond eruit dat als de strijd gestreden is, er hulp geboden zou worden aan het vrijmaken van onze tempel. Houdt de Voice of Astoth die belofte ook gestand?”

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]