Login

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

It is currently Thu Nov 23, 2017 3:49 pm

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: belros solo.
PostPosted: Mon Feb 02, 2009 11:37 pm 
Paladins! Elder
Paladins! Elder

De Minotaurs.

“grosh mijn spijt en verdriet voor het verlies van Faladin zullen niets veranderen aan het verlies dat jij met de rest van jullie commune moet verwerken.
Ik wil je laten weten dat ik er alles voor over heb om Faladin weer tot ons te krijgen.
Marcus heeft op een wonderbaarlijke wijze het lichaam mee weten te nemen en het lichaam ligt zoals je weet op de afdeling bij de clerics en priesters van Astoth en de klimaat kamer is zo afgesloten door Valerius dat het lichaam amper verouderd en dus misschien “eenvoudiger” weer tot onze wereld kan worden gebracht.
We moeten zorgen dat de geest van Faladin het lichaam weer betreed en de vreselijke leegte die hij heeft achter gelaten weer kan opvullen.
Als gezegd heb ik op het moment niet de middelen om dit te doen, als jij ze hebt laat weten wat het kost of wat je nodig hebt en als het in mijn macht legt dan verzorg ik het voor je.”

Grosh kijkt de voice van Astoth aan en is onder de indruk van zijn oprechtheid, hij ziet dat niet vaak bij mensen die hij tegen komt.

“ik zal een oplossing zoeken en vinden, u hoort het van me.
Onze tempel zal gereinigd worden met u hulp en de hulp van Astoth maar ik wil dat ook Faladin deze uitdrijving van ons onderkomen niet gaat missen.”

Belros legt een hand op de schouder van Grosh.
“alles komt goed mijn vriend.
Als je wat nodig hebt kom je maar langs, als je wilt blijven met je mannen vind ik dat ook goed.
We komen absoluut sterker uit deze situatie als we erin gegaan zijn.
Ga nu en laat me weten als je wat nodig hebt.”

“de dank van de minotaurs is groot voice van Astoth.”
Grosh verlaat de kamer van Belros.

Tempel in Trademeet.

Voordat hij het weet staat er een groep mensen achter hem in zijn nek te hijgen.
Altijd als er wat op het mededelingen bord word gespijkerd op het marktplein kunnen de mensen hun natuurlijke drang om te kijken niet onder drukken en binnen korte tijd weet de halve stad het.
Deze keer is het een priester van Astoth die een grote aankondiging ophangt en moeite heeft om tussen de mensen door te komen als hij klaar is.
Als hij over het marktplein loopt richting de straat van zijn tempel hoort hij de gesprekken en spreek koren als achter hem aanzwellen.
Sommige positief en andere wat minder om het maar netjes te omschrijven.
Hij denkt aan de aankondiging die hij net heeft opgehangen.

Een dag na nu zal op het middaguur de voice van Astoth zelf een toespraak houden op het marktplein.
Wees allen aanwezig om aan te horen wat de tempel van Astoth u en Trademeet te bieden heeft nu de dreiging van een invasie van humanoids is verdwenen.

Het stads bestuur van Trademeet heeft een uitnodiging ontvangen en zal ook aanwezig zijn bij deze toespraak van de tempel van Astoth.

De priester loopt richting de deur van de tempel en ziet dat de leider van de tempel in trademeet hem staat op te wachten.
“een hoop belangstelling zeker?”
“zeker sir Skylar, de opkomst zal zeker niet tegenvallen.”
De priester weet zijn leider Skylar meteen te overtuigen en ziet dat deze een glimlach niet kan onderdrukken.

De dag van de toespraak is Belros al vroeg in de tempel en heeft nog een gesprek met Skylar die de tempel naar grote tevredenheid leid tot nu toe.
De stroom van mensen die de tempel aanbidden neemt alleen af omdat de oorlog voorbij is.
Velen gaan weer terug naar Tyr en Torm vanwaar ze vaak gekomen zijn in een donkere tijd.
Een podium is geplaatst en Belros zal met een halfuur het volk en het bestuur van Trademeet toespreken.

Vlak voordat de voice van Astoth zijn podium zal betreden doet hij de witte oogdoek voor (+10 op performance ceremonie Astoth)
Zijn zwarte leather draagt de weegschaal met een traan met trots en in het zonlicht komt het prachtig tot zijn recht.
Als Destrin naast het podium verschijnt deinen de eerste 2 rijen met mensen instinctief wat terug.
Als de leeuw rustig gaat zitten en de boel in de gaten houd en Belros het podium betreed dan komt de menigte wat los staan tegen het podium aangeplakt.
Belros pakt het handige apparaatje wat hij van Valerius heeft en stopt het onopvallend in zijn mond.
Het gehele marktplein is stil als de Voice vna Astoth zijn speech begint.

“mede bewoners van Trademeet, bewoners van Tethyr.
De strijd met de blackfist is gewonnen maar nog niet gestreden zoals sommige beweren.
We hebben met de triad laten zien dat niemand ons zal verdrijven uit ons land en uit onze steden.
De triad heeft overwonnen maar mede door de hulp van de priesters van Lathander en de mages van Sune.
Ook de strijders van Astoth hebben een groot aandeel gehad in de strijd voor de vrede in Tethyr en de laatste drie genoemden mogen ook niet vergeten worden in de boeken en verhalen die reeds geschreven worden.
Bij een strijd horen slachtoffers en deze zijn aan alle religies gevallen in een heldendaad.
De tempel van Astoth wil bij deze alle vrouwen van gesneuvelde Astoth strijders een blijk van waardering geven al zal deze nooit het verlies van de mannen, de helden kunnen goedmaken.”

Belros houd een paar seconden stilte om het volgende wat op te bouwen en het laatste tot gedachten te maken.
“alle vrouwen kunnen vanmiddag en de komende dagen een eenmalige toelage van 10 gold pieces bij de tempel halen en zullen een jaar lang nog 1 gold piece in de maand aan ondersteuning krijgen.
Ik hoop dat het leed iets verzacht kan worden al kan ik dat nooit weg nemen.
Ik zal aan alle gevallen soldaten een herdenking steen laten maken in de Tempel van Astoth in Trademeet.”

Belros is weer even stil en de reactie van het publiek is even stil totdat een paar families juichen en de rest van het plein mee weten te trekken.

“aan het stadsbestuur heb ik het volgende te melden.
Ik wil met de mannen van mijn tempel een bijdrage leveren aan de stadswacht.
Ik wil zorgen dat Trademeet dezelfde veilige handels stad word als vroeger en zorgen dat de verdediging en wet handhaving ook hard maar rechtvaardig word toegepast voor iedereen.
Dit alles is kosteloos.
Het enige wat ik ervoor terug zou willen is een onderdak voor de mannen die worden ingezet op deze manier en een uitbreiding van mijn tempel in deze stad.
Ik zal de gehele dag nog aanwezig zijn in Trademeet en zal wachten op een antwoord van u kant.”

Belros kijkt de burgermeester van Trademeet aan met deze laatste woorden (diplomacy +15 + oogdoek)

“voor vragen of aanmeldingen voor de tempel kunt uu ook altijd terecht bij Sir Skylar die de leiding heeft over de tempel in Trademeet en ook altijd een inwoner van Trademeet is geweest en zo dus alle ins en outs van de stad weet.
Bij deze laat ik weten de Triad te ondersteunen maar ook zeker de andere goden niet te willen uitsluiten van de bevrijding van jullie en mijn land.

Astoth zal Trademeet beschermen en weer opbouwen.
Bedankt voor de aandacht.”

Destrin gaat naast het podium staan en Belros springt op zijn trouwe vriendin en laat onder een luid gejuich het marktplein achter zich.

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]