Login

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

It is currently Thu Nov 23, 2017 3:57 pm

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
 Post subject: Astoth intermezzo nieuwe figuren
PostPosted: Sun Aug 02, 2009 6:44 pm 
Paladins! Elder
Paladins! Elder

Astoth in Trademeet intermezzo.

de bakkerij van Thomas Fisher had een goede naam in Trademeet, zijn brood en aanverwante artikelen waren van een dusdanige kwaliteit dat het een begrip was in Trademeet en omstreken.
Sinds kort mocht hij ook de tempel van Astoth in Trademeet tot een van zijn klanten benoemen.
Misschien speelde het mee dat het hoofd van de keuken brigade al daar een neef van hem was maar dat maakt even niet uit.
Thomas bracht om de dag vers brood naar de tempel dat gebruikt werd om de soldaten en de inwonende priesters op de been, sterk en geconcentreerd te houden.
Deze keer had hij echter een probleem toen hij de tempel naderde.
Een gigantische leeuwin lag schuin voor de poort te genieten van de vroege middag zon.
Thomas slikte even en wist dat de voice van Astoth zelf in de tempel moest zijn, iedereen wist dat de leider van de Astothianen op deze grote leeuwin het land doorkruiste op zoek naar onrecht.
Elke stap die Thomas zette richting de ingang van de tempel voelde hij er een zweet druppel bij komen en hij zag dat de ogen van de leeuw zich opende.
Hij stopte met zijn trekkar achter zich vol met vers brood.

“loop maar door Thomas die leeuw doet niks …… als het goed is”
boven op een dak stond een man met een pijl en boog met het embleem van Astoth op zijn leather armor.
“tja ? en als het niet goed is?”
vroeg de bakker twijfelend.
“dan zal je waarschijnlijk geen broodje meer bakken”
was het antwoord van de wachter.
“wacht maar daar dan kom ik naar beneden”
de wachter verdween van het dak en Thomas bleef wachten.

Skylar, de leider van de tempel in Trademeet zat samen met Belros in zijn kantoor de inkomsten en uitgaven van de tempel door te nemen.
“buiten het geintje met de weduwe van de verloren soldaten in de veldslag dat ons een kleine 6500 gp heeft gekost is de inkomsten stroom in Trademeet eigenlijk goed te noemen.
Buiten dat we veel geld zijn kwijt geraakt aan de weduwe’s van soldaten van Torm en Illmater heeft de tempel van Astoth door deze actie ook best een goed aanzien gekregen.
Dat we een deel van de stadswacht bezetten werkt ook zeker in ons voordeel”
Belros nam de getallen in zich op en was tevreden.
“je doet het goed Skylar ik ben trots op je als de leider van deze tempel en als vriend, ga zo door.
Ik zie ook een hoop nieuwe gezichten bij de wachters en priesters, ik zal later vandaag een rondje door de tempel maken om iedereen op de hoogte te brengen van mijn aanwezigheid ook hier in Trademeet.”
Skylar pakte zijn zwaard op en klikte het aan zijn riem vast en zei wel mee te lopen om Belros op de hoogte te brengen van de nieuwe mensen in de tempel.
Ook is er vanuit het stadsbestuur toestemming gegeven voor de nieuwe vleugel aan te bouwen en alle daken te vernieuwen en hier zijn we een week of drie geleden mee begonnen dus ook dat zal ik u laten zien voice van Astoth.
Belros knikte naar skylar en de twee verlieten de kamer.

Op het moment dat Skylar de deur achter zich dicht trekt en de sleutel uit het slot haalt komt er een nieuwe wachter aan gerend.
Hij remt af als hij een gedaante in de gang zich ziet om draaien en hij voor het eerst in zijn leven oog in oog staat met de leider van Astoth de voice van Astoth zelf.
Belros ziet de schrik in de ogen van de man en kijkt hem onderzoekend aan.
“Nrok, waarom de haast?”
vraagt Skylar de wachter.
“buiten staat Thomas de bakker die niet verder durft vanwege de leeuw van sir Belros.
Het spijt me u lastig te moeten vallen heer Skylar maar hij durft echt niet verder”
Belros bekijkt de man nog eens goed en ziet dat het geen human is.
Aangezien Belros niet zo heel best ziet in het duister en deze man blindelings door de donkere gang rende loopt hij hier iets achter.
De man is klein en draagt een longbow die duidelijk erg lang is voor hem.
Als Belros een stap dichterbij doet om de man te begroeten ziet hij dat het een dwerg is een jongeman die voor een dwerg nog redelijk lang is (1.50m) en daarom wat verwarring brengt.
Nrok knielt op het moment dat Belros hem nadert.
“voice van Astoth het is me een eer een volgeling van Astoth te zijn en alles wat in mijn macht legt zal ik voor de tempel geven”
met een detect lie en een detect evil checkt Belros de nieuwe wachter en krijgt een positief gevoel bij de dwerg.
“wat brengt een jonge dwerg als jij in Trademeet”
Nrok kijkt omhoog en wrijft aan zijn kin.
“de veldslag tegen de Blackhand is een verhaal en een gebeurtenis die het hele land heeft gehoord.
Ook in de bergen bij ons gingen de mooiste en wildste verhalen over de paladins die de blackhand met succes hadden bestreden.
Onze clan Ungart is in de bergen niet geheel op zichzelf en heeft een aanloop van humans en elfs, daardoor heb ik samen met een aantal andere jongens besloten naar Trademeet of Darromar te trekken om daar het avontuur te zoeken.
Een vriend van mij Glowhand is ook hier en een aantal andere hebben gekozen voor Torm of Tyr in Darromar.
Het is mij een grote eer om een van de helden uit de veldslag tegen de Blackhand in levende lijven te ontmoeten en omdat u tevens mijn leider van Astoth bent is het extra bijzonder.”
Belros vind het een amusant verhaal van de jonge dwerg is benieuwd naar de loyaliteit die hij in de toekomst zal hebben naar Astoth toe.
“laat gerechtigheid je leiden in je daden voor de tempel van Astoth en bewaak deze met je leven om de wereld te behoeden voor alles wat hier niet voor staat, sta op”
Nrok staat op en zet zijn helm recht.
“Skylar nogmaals mijn complimenten en ik kom over een aantal dagen weer langs voor dat rondje door de tempel waar we het over hadden, ik ga er meteen vandoor voor wat andere zaken en dan kan die bakker ook naar binnen zonder problemen”
Skylar en Nrok buigen als Belros de gang uitloopt richting de uitgang.

Buiten staat Thomas inmiddels een minuut of vijf te wachten en ziet dan de voice van Astoth naar buiten komen gehuld in een zwart leather armor met de prominente weegschaal met de traan op zijn borst.
“bakker kom binnen in de tempel en wees welkom met je goede waren”
roept Belros vriendelijk.
Aarzelend loopt Thomas verder en ziet dat de leeuw blijft leggen en geen aanstalten maakt om iets uit te halen.
“bedankt heer”
zegt Thomas in het voorbij gaan en maakt een kleine buiging.
“zorg goed voor de manschappen van Astoth en je leven zal een veilige en zekere toekomst hebben”
Belros stapt op Destrin en de twee rijden richting de stadspoorten die al automatisch worden geopend als het bekende duo aan komt lopen.
Belros steekt zijn hand op naar de bewaking en slaat op zijn borst en rijd dan richting de teleport die buiten de stad voor hem klaar staat.

“heer Skylar heeft u de voice van Astoth gevraagd of ik in aanmerking zal komen voor externe missies?
U weet ook nog dat Glowhand (bijnaam) die nu bezig is met het helpen van de nieuwe vleugel dit alleen doet voor een externe aanstelling toch?”
Nrok kijkt wat naar beneden omdat hij in de gaten heeft dat hij in zijn euforie voor de tempel en de wetenschap dat hij op het punt staat om te worden uitgekozen voor buiten missies iets te ver is gegaan met zijn vragen naar Skylar.
“Nrok je bent een uitmuntend wachter en een sterke aanhanger van Astoth en gerechtigheid.
Ook Glowhand heeft mij bewezen dat hij in staat is niet allees aan zichzelf te denken maar ook aan andere en de tempel van Astoth in het bijzonder.
Bij de volgende uitzending naar buiten voor wat dan ook zal ik jullie boven aan de lijst zetten om Astoth te vertegenwoordigen.
Nu terug naar je post !”

Nrok buigt voor Skylar en om de hoek van de gang als hij denk Skylar hem niet meer ziet maakt hij een klein vreugde sprongetje.

Post subject: Re: Astoth intermezzo nieuwe figuren
PostPosted: Sun Aug 02, 2009 9:33 pm 
Paladins! Elder
Paladins! Elder

Astoth intermezzo Trademeet 2

“ik kan niet zo veel, ik ben een goede boogschutter en ik ben redelijk handig vandaar dat ik jou nu help die vloer leggen”
de timmerman die is begaan met de aanbouw van de tempel van Astoth in Trademeet kijkt de kleine tengere jongeman naast hem wat verwonderd aan.
“ik ga samen met me vriend Nrok op avontuur voor de tempel, hij is hier al wachter geworden en Astoth aanhanger.
Ik zelf heb het meer met Olidammara, hij is in deze streken niet zo bekend dacht ik, maar ik ga met Nrok mee en zal zorgen dat ik mezelf in de kijker speel zodat ze me op volgende missies nodig hebben en dan ga ik een vergoeding vragen.
Ik weet zeker dat ik hier in Trademeet nog wel het een en ander ga betekenen let jij maar op.”
De timmerman kijkt nog eens op en laat de jongen maar een end aan praten.
Hij doet ze werk goed en is niet lui dat staat vast dus hij vind het allang best.

“Nrok !”
Skylar roept de dwerg die boven op een dak de boel in de gaten houd met zijn imposante lange boog.
“haal die vriend van je, die Glowhand, ik wil jullie wat vragen en ik wil wat bekijken.”
Nrok knikt en rent als een speer naar de bouw naast de tempel.
“Glowhand ! sir Skylar verwacht ons voor een gesprek.”
Glowhand springt op laat al zijn gereedschap vallen en springt zeer behendig over een muurtje om snel bij Nrok te komen.
“wat zal het worden? Vechten met orcs of een heilige graal ergens vandaan halen?”
de euforie bij Glowhand groot en Nrok brengt hem tot bedaren.
“geen van dat denk ik vriend.
Skylar wil een gesprek en misschien het een en ander weten? Ik weet het ook niet”

Tien minuten later staan er drie man op een binnenplaats van de tempel.
“goed mannen jullie willen dat ik jullie mijn vertrouwen geef om jullie naar buiten te sturen om missies voor deze tempel of die daar mee samen hangen te doen.
Ik wil dan wel weten wat jullie kunnen en of jullie in staat zijn om dergelijke opdrachten uit te voeren.
Waar vechten jullie mee en wat zijn verdere specialiteiten?”

Nrok schraapt zijn keel en begint.
“ik wil uit naam van Astoth meedoen aan buiten missies voor het avontuur en het op de kaart zetten van de tempel van een van de vier grote paladins.
Ik ben een goed boogschutter zoals u weet en ik vecht als ik de boog niet ter hand heb met een battleaxe en een handbijl, verder ben ik gedreven in het spoor zoeken en de weg wijzen in de wildernis en gebergte in het bijzonder”
Hij wijst naar Glowhand en spoort hem aan zijn verhaal te vertellen.
“ik ben Glowhand en ik ben net als Nrok een goede boogschutter, we hebben samen les gehad.
Ik ben verder handig in het maken en ontmantelen van mechanieken en ik ben een goede sloten kraker en ik…”
Voordat Glowhand verder kan word hij onderbroken.
“je bent dus een ordinaire dief!”
schreeuwt Skylar.
“eehh…..tja ik kan ook wel wat andere trucjes en ik ben ook goed in verstoppen en sluipen in open terein en dat soort dingen ja..eehhh….ik denk dat ik samen met Nrok een goed team zal zijn voor u tempel en uiteraard doe ik het graag en voor…eehh…..voor niets”
dat laatste kwam eruit voordat Glowhand er erg in had en hij hoopt maar dat Skylar hem met Nrok mee zal sturen en dan zullen ze zien wat hij kan.
Skylar kijkt bedenkelijk.
“met Nrok heb ik geen moeite, hij is loyaal, eerlijk, astothiaan en in ieder geval een goede boogschutter.
Wat jou betreft Glowhand heb ik me twijfels, ik zou je het liefste in de bouw laten zitten, maar de verhalen die Nrok mij verteld over jou zijn goed en daar vertrouw ik een keer op maar ik waarschuw je als er iets niet goed gaat dan is het de laatste keer en Nrok is degene die over jullie twee de leiding heeft en mij rapport uitbrengt.
Is dat begrepen?”
De twee jonge mannen roepen bijna tegelijk.
“ja heer Skylar!!”

Skylar trekt zijn lange zwaard en houd het voor zich, een mooie blauwe gloed straalt de twee jongelingen tegemoet.
“trek jullie wapen en laat zien wat je kan.”
De twee jongens slikken en Glowhand pakt een rapier en heeft nog een dolk aan zijn riem hangen.
Nrok pakt een battleaxe en in zijn linkerhand een handbijl.
“goed zo jongens, ik ben benieuwd…val aan en succes!”
zeer zelf verzekerd kijkt Skylar de twee jongens aan als Nrok als eerste met een angstige strijdkreet op zijn leider afrent en hem probeert te raken.
Ook Glowhand doet mee met zijn rapier en weet zelfs een keer een kras op Skylar’s wang te maken.
Hij schrikt er bijna van als de paladin uithaalt en vlak voordat hij ogenschijnlijk de schamele torso van Glowhand zou vermozelen houd hij het zwaard stil en kijkt hem door dringend aan.
“niet slecht voor een dief, Nrok is alleen beter en eerlijker in zijn gevecht met bijlen.
Dat zijn waardige wapens om mee te vechten, rapieren zijn meer voor gladde figuren als jij”
Skylar doet een stap naar achteren en wenkt de twee weer voor een aanval.
Hij weet het al dat ze leuk kunnen knokken maar dat ze samen waarschijnlijk zeer vervelend kunnen zijn zowel man tegen man als op afstand.
Hij kan deze nog wel gebruiken……..

Post new topic Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]