Login

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

It is currently Thu Dec 14, 2017 10:04 pm

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
 Post subject: De Solo quests; de regels voor de komende 2 weken
PostPosted: Mon Feb 25, 2008 10:16 pm 
Paladins! Elder
Paladins! Elder

Paladins!

De regels voor de missies die jullie de komende 2 weken zelfstandig gaan ondernemen via het forum zijn als volgt:

- Open een nieuw onderwerp met als titel de missie die jij gaat ondernemen

- Beschrijf wat jij gaat doen vanuit de derde persoon ("Hij/Valerius/ de dappere magiër stapt de bibliotheek in en buigt zich over het grote gebonden boek dat het geheim van het afbreken van de muur van Kharizad ergens verbergt." is OK. "Ik ga het boek doorlezen om te kijken hoe ik de muur kan dispellen."is NIET OK)

- Beschrijvend en verhalend dus. Graag zoveel mogelijk teksten die we later 1 op 1 in één groot verslag kunnen opnemen

- Hou er svp rekening mee dat we de komende twee weken met zijn allen directe Geschiedenis in Toryl schrijven. Jullie hebben dus zelf ook voor een groot gedeelte in de hand wat er kan gaan gebeuren (ik heb voor iedere missie hooguit 3 paragrafen geschreven met zaken die gaan voorvallen en de rest wordt op dit forum door ons allemaal gecreëerd). Maak dus nu (nog meer dan anders) zeker gebruik van de ruimte die je krijgt. Ook hierin wel het verhaal svp geloofwaaridg houden en zo min mogelijk 'concreet voor Non player characters' beslissen.

- Dobbelen wordt moeilijk van afstand, dus dit ga ik tot een absoluut minimum proberen te beperken. Als er sprake van een confrontatie is, zal ik op 2 zaken letten
1:) de wijze waarop acties beschreven zijn (40%)
2:) de score van de ability die het meeste van toepassing is op je actie (60%)
Dus wederom: hoe creatiever (wel geloofwaaridg houden graag) je bent hoe groter je kans van slagen is.

- Als acties niet openbaar mogen zijn voor de rest van de spelers volstaat een e-mail waarin de actie kort en bondig omschreven wordt. Probeer deze mails svp ook tot een mimimum te beperken.

- Als je iets out of character (dus als speler) wilt melden doe je dit heel kort door cursief (knop i boven de mail) en tussen haakjes OOC en je boodschap te melden.
VB: Tormyr buigt dankbaar voor zijn Koningin en zegt eerbiedig: "Hoogheid, een wijze keuze. Echter, om deze grootschalige missie te laten slagen, wil ik nog een nederig beroep op u doen. Kunt u ons assisteren met het verwijderen van die duivelse muur van Kharizad?" (OOC: diplomacy +8)
Marco heeft reeds zijn twee missies geopend op dit forum en de eerste berichten niet vanuit de derde persoon verhalend beschreven(wederom compiment voor je snelle actie, man!). Ik ga hier wel gewoon op antwoorden, maar verwacht ook dat hij vanaf nu vanuit de derde persoon gaat schrijven.

Last but not least: het is voor zowel jullie als voor mij de eerste keer dat we op deze manier spelen, dus ongetwijfeld komen we enige discussiepunten tegen.
Laten we deze discussies svp niet in het onderwerp van jullie missie zelf bespreken, maar laten we hier dit onderwerp voor gebruiken. Dus discussies onder deze thread, svp. Zo houden we de verhaallijn zuiver.

HEEL VEEL PLEZIER en CREATIVITEIT gewenst!

Carpe DM

oh enne: vink svp de optie disable smilies aan....

Post subject:
PostPosted: Sun Mar 02, 2008 1:31 am 
Paladins! Elder
Paladins! Elder

Heren,

We zijn nu een week onderweg met het idee van solo missies via het internet afhandelen. Een idee waar iedereen enthousiast over was, omdat we 4 lijnen apart konden spelen zonder hier effectieve tijd aan tafel mee te verliezen. Tevens konden jullie hier de gelegenheid krijgen om zelf direct een stuk geschiedenis voor Paladins! te schrijven.

Even een update:
- Valerius, 2 posts 2 replies eerste post V. 25/2 laatste post V. 25/2
- Tormyr 2 posts 2 replies eerste post T. 27/2 laatste post T. 29/2
- Belros 4 posts 4 replies eerste post B. 25/2 laatste post 29/2
- Marcus geen posts

Tip om snel de nieuwste updates te zien, zonder door de hele lijst te scrollen:
- het kleine icoontje met een sterretje, geeft meteen een lijst van onderwerpen waarop geantwoord is. Dit scheelt onnodig scrollen

Volgende week zaterdag staat er weer een ' ambachtelijke sessie' aan tafel gepland, dus we hebben nog krap een week om de solo missies rond te breien. Dit is ERG kort, gezien de tijd die ik er nu aan kwijt ben met het fatsoenlijk en in verhaalstijl antwoorden op de zaken die jullie in de solomissie terug laten komen.
De solomissies moeten volgens mij afgerond zijn, voordat we weer gezamenlijk aan tafel kunnen spelen, gezien ieder karakter een eigen weg is gegaan. En ook omdat jullie in de solomissies een aantal zaken in gang zetten die jullie gezamenlijke avonturen sterk beïnvloeden. Het heeft geen zin om met zijn vijfen aan tafel te zitten en vervolgens voor 1 indivdu veel speeltijd te gebruiken.
Zonder dat deze missies afgerond zijn, heeft as zaterdag bij elkaar komen dus geen nut.

En ik reken op jullie begrip als ik zeg dat ik volgende week niet iedere avond tot midden in de nacht jullie verhaallijnen ga zitten beantwoorden vanwege de haast die geboden is omdat solomissies te laat of te traag jullie aandacht krijgen.

Dus mannen, pak aub die discipline en laten we er gezamenlijk voor zorgen dat we zaterdag weer kunnen knallen op de zolder! En geloof me, het is echt leuk; je schrijft per slot van rekening de geschiedenis van je eigen karakter waarbij je niet snel meer zoveel vrijheid krijgt om invloed op het verloop en de uitkomst van je missie uit te oefenen.

Succes en veel inspiratie!
Tom,

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 12, 2008 2:31 am 
Paladins! Elder
Paladins! Elder

Valerius is inmiddels ook echt VALERIUS geworden in de avatar.
Mooi!

Ik zie dat Valerius en Belros alweer behoorlijk actief zijn geweest met het afronden van hun missies. Top!

As zondag wil ik zodra Marco arriveert eigenlijk meteen overgaan tot de kern van het verhaal: Mendelsohn van de troon stoten.
Betekent dus wel dat alle zaken die hiervoor nog dienen plaats te vinden fatsoenlijk zijn afgerond.
Volgens mij zijn er nog een aantal lopende zaken, die via het forum afgehandeld kunnen worden.

- Muur Kharizad en in gang zetten Low Davincourt (Is Marco druk mee)
- Lamieu informeren over deadline aankomst darromar (heeft Danny reeds afgerond)
- Instructies voor de huizen (is zo goed als afgerond)
- Fedaykin trekken ten strijde (lopend)

Ik zal proberen om voor as zondag een intermezzo te schrijven die de vier missies laat samenkomen (dus kort iets vertellen over leger Lamieu, Fedaykin, Low davincourt, huizen in Darromar en Memnosis)
Dit hangt er echter vanaf hoeveel ik nog moet beantwoorden (ofwel hoeveel jullie zelf reeds afhandelen in het forum).

Ik heb nog wel een tijdlijn van jullie nodig waarin jullie de diverse acties per dag aangeven om het intermezzo ook enigszins synchroon te laten lopen.
wie kan me zo'n tijdlijn sturen?

Zie jullie iig as zondag!

Post subject:
PostPosted: Wed Mar 12, 2008 5:11 pm 
Paladins! Elder
Paladins! Elder

heren.....

check ook ff het forum met als titel "dag 8"

en probeer dan te reageren , zodat we kunnen zien hoe we op dag 4 bij elkaar komen, en op dag 9 in Darromar zijn.

de tijd lijn voor de Darromar missie moet dan ook gemaakt worden.

B.

Post new topic Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]