Login

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

It is currently Thu Nov 23, 2017 3:46 pm

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 
Author Message
 Post subject: toespraak volk Darromar
PostPosted: Mon Mar 24, 2008 3:03 pm 
Paladins! Elder
Paladins! Elder

Mendelsohn is verslagen, tenminste daar lijkt het in eerste instantie wel op.
De man die in zijn vorm die hij aan de wereld liet zien al afzichtelijk was deed daar maar liefst 2 keer een schepje bovenop.
De tweede transformatie was voor Tormyr aanleiding om een banish uit te spreken op het grote afzichtelijke figuur wat voor ons op dook.
De paladins lopen vervolgens haastig terug richting het bordes waar Belros de menigte beneden zal gaan toe spreken.
Onderweg komen ze nog de laatste zoon van Yurr die op dat moment Valerius probeert uit te schakelen, de drie paladins grijpen hier in en de ongelijke strijd is snel ten einde.

Belros loopt het bordes op en hoort de menigte beneden, hij ziet nog niets vanaf deze plek en kijkt achterom naar Marcus en Tormyr die hem zachtjes succes wensen.
Belros doet nog een paar stappen naar voren en kijkt naar beneden.
Het is een redelijke drukte maar van een echte chaos is geen sprake.
Als de paladin van Astoth wat langer kijkt ziet hij Selhattin onder het bordes samen met Destrin wat ongure types in bedwang houden die van de situatie gebruik willen maken om winkels,huizen of mensen te plunderen, hierbij word hij nu al geholpen door een aantal NTF’ers die waarschijnlijk al door de informatie van Lamieaux aan de kant van de koningin staan.
Als Belros een aantal minuten in het zicht staat word hij opgemerkt door de menigte beneden en deze kijken de man die voor ze verschenen is verwachtingsvol en vragend aan.
Valerius gooit het handige apparaatje wat hij gemaakt heeft voor dit soort gelegenheden naar Belros en wenst hem eveneens succes.
De man op het bordes die een zwart banded draagt met een weegschaal en een traan erop en een witte doek voor zijn ogen draagt haalt diep adem en begint de mensen toe te spreken.

“inwoners van Darromar vandaag is de dag aangebroken dat er een einde komt aan de terreur van het kwaad waar Darromar en heel Tethyr sinds een paar jaar last van heeft.
Igor Mendelson die jullie jaren heeft voorgelogen en net deed of hij jullie met goud en diamanten overlaadde is verslagen.
Deze spil in het leger van Monsour is niet langer de leider van Darromar.
De kracht van de Triad zal zich vanaf nu weer laten gelden en niet buigen voor het leger van kwade wezens die niets dan dood en verderf brengen aan ons prachtige land.
De knights van Tyr , Torm en Ilmater die nu nog in hun functie zijn zullen met de kracht van de Triad en het geloof van het volk nieuwe tempels bouwen en zorgen dat de kracht van de goede goden weer neerdaald op heel toril.
Ook Azuth en de kracht van Astoth zullen hierbij een bijdrage hebben, Astoth de rechterhand van Tyr zal in deze tijd met het snelrecht zorgen dat geen humanoid onder zijn straf vandaan zal komen.
Astoth is degene die in tijden van nood met harde hand de wetten en filosofie van Tyr zal handhaven.
Het feit dat deze god opnieuw tot ons is gekomen zegt genoeg over de kracht die de triad en alle goden hebben om ons te helpen in deze strijd.
De magiers van Azuth zullen onder leiding van degene die jullie net aan het werk hebben gezien een gevreesde vijand worden voor de horde.
Buig vanaf nu voor niemand meer en wees sterk op de juiste momenten, het NTF zal nu zorgen voor de verdediging van Darromar en omstreken en zal niet meer ingezet worden voor de versterking van de humanoids.
Alleen soldaten en mannen die daar de kracht voor hebben hoeven het NTF te dienen en iedereen die alleen mee doet om zijn gezin te redden van de ondergang zal vrij zijn.
We gaan er natuurlijk wel vanuit dat we met heel ons hart achter de triad staan en er alles aan zullen doen om deze oorlog te winnen.”
(witte oogdoek geeft +10 op performance en toespraken over Astoth)

Belros onderbreekt zijn toespraak als hij het publiek bij de laatste regels hoort juichen en ziet en hoopt dat het vertrouwen zal wederkeren naar de goeie kant.
Op het moment dat Belros zijn toespraak wil klinkt er een hoorn vanaf de hoofdpoort en als iedereen in een reactie die kant opkijkt dan ziet Belros dat zijn vriend Lamiaux het gered heeft en de stad komt inrijden met een lange rij ruiters en knights van Tyr achter zich aan.
De mensen kijken eerste met ongeloof en beginnen een aantal seconden later de stoet toe te juichen.
Lamieaux die voorop rijd houd een vlag omhoog van de tempel van Tyr en achter hem wapperen vlaggen van de triad in de wind.
Lamieaux die zichtbaar geniet van het tafereel wat hij aantreft wijst vervolgens naar het bordes en de mensen kijken naar boven voor het vervolg van de voice van Astoth.

“zoals iedereen kan zien is de voorbereiding die wij hebben genomen voor de bevrijding van Darromar zeer goed voorbereid.
Om de stadsmuren zullen spoedig de fedaykin een front vormen tegen eventuele tegen aanvallen van de humanoids.
De fedaykin die normaal gesproken teru getrokken in de woestijn leven hebben dus ook hun medewerking verleent aan de bevrijding van Tethyr, onze dank hiervoor is groot.
Er zijn meerdere dingen in gang gezet waar ik nu niet over uit zal wijden, deze dingen zullen later duidelijk worden.
Het enige wat nog moet gebeuren is een nieuwe leider voor Darromar.
Een leider die heeft bewezen een goede leider te zijn en met heel zijn of haar hart bij Darromar en Tethyr is.
In mijn ogen hebben we zo een leider gehad en ik ben er trots op om te mogen vertellen dat deze niet dood is maar gewoon weer de troon gaat bestijgen in Darromar.”

Na deze woorden kijkt Belros even angstig om naar Valerius omdat hij niet zeker weet wat er nu gaat gebeuren?
“kondig haar maar aan Belros, het is goed, ze komt eraan vertrouw me maar!”
valerius die vertrekt geen spier als hij aangeeft dat Star er is blijkbaar?

“degene die de troon gaat overnemen in ons prachtige Darromar en ervoor zal zorgen we het net zo mooi en fijn zullen hebben als vroeger, is niemand minder dan”
belros wacht even voor het effect van de aankondiging en kijkt in de lucht of hij wat ziet aankomen?
Niets te zien , maar ja valerius zal het toch wel weten?

“met alle trots van de wereld mag ik welkom heten in haar Darromar niemand minder als zijne koninklijke hoogheid Star Rhindaun zelf!! “

het volk kijkt met verwachting en ongeloof naar boven…….
Ook Belros hoopt dat valerius weet wat hij gezegd heeft?

Post subject:
PostPosted: Wed Apr 02, 2008 9:56 pm 
Paladins! Elder
Paladins! Elder

Terwijl de vier paladijnen, en met hen samen heel de bevolking van Darromar, in de verte tuurden zei Valerius plotseling: “Daar! Zie je het Belros? Kijk in de richting van de linker wachtoren aan de ingang”. Belros keek in de richting die Valerius aanwees. En inderdaad, toen Belros in die richting keek, zag hij een klein zilver stipje dat in een zeer snel tempo groter en groter werd. “Weet je zeker dat zij dat is?”, vroeg Belros aan Valerius. Valerius knikte kort, terwijl zijn blik onafgewend bleef in de richting van de alsmaar groeiende zilveren stip.

Belros keek opnieuw in dezelfde richting en zag de zilveren stip steeds groter en groyer worden. Langzaam werden de zilveren contouren van de vleugels en het hoofd van Lady Drusilauch alsmaar duidelijker. “Een draak? Waar heeft ze die nou weer vandaan getoverd?” Belros keek Valerius vragend aan. “Deze zilveren dame is niemand minder dan Lady Drusilauch. Zij is de Guardian of the Wall Of Kharizad. Zonder haar hulp was het mij niet gelukt om de Muur van Kharizad omlaag te brengen. Je zou kunnen zeggen dat zij en de muur onlosmakelijk van elkaar zijn verbonden…”. Belros bleef Valerius vragend aankijken. “Nou! Dat had je me ook wel eens kunnen vertellen!” Valerius knipoogde even naar Belros. “Ach! Ik dacht dat het wel een mooie entree zou zijn; Queen Star op de rug van een minstens even majestueuze zilveren dame Lady Drusilauch. Kun jij je een betere entree van Star voorstellen? Toen ik Lady Drusilauch dit voorstelde stemde ze meteen hiermee in.” Belros keek Valerius even met verbazing aan en gaf hem toen een klap op z’n schouder. “Bij Astoth, Valerius! Goed gedaan man!”.

Inmiddels zagen de bewoners van Darromar ook de zilveren draak dichter en dichter bij komen en meer en meer vingers begonnen in die richting te wijzen. Toen er opeens een paar mensen “draak” begonnen te roepen, begon de menigte onrustig te worden. Belros greep meteen kordaat in: “Inwoners van Darromar! Vol trots verwelkom ik jullie niemand minder dan Queen Star Zhiranda Star Rhindaun, gedragen door niemand minder dan de zilveren draak Lady Drusilauch!”.

Pas toen het duidelijk werd dat het inderdaad niemand minder was dan de koningin Star die gedragen werd door een zilveren draak, begon de menigte uit alle macht te juichen en joelen! Al gauw juichten ook alle manschappen van Lamieu met de menigte mee. Overal klonk het “Koningin Star is weer terug! Ze is niet dood! Leve de koningin! ! !”.

Inmiddels was queen Zhiranda Star Rhindaun over de muren van Darromar gevlogen. Vervolgens vloog ze drie maal over het enorme plein rond en het gejuich van alle inwoners van Darromar was ondertussen bijna oorverdovend geworden. Bij de derde ronde vloog Lady Drusilauch omhoog richting het bordes. Toen ze voorbij de rand vloog, sprong Star in een vloeiende beweging van de rug van Lady Drusilauch af en zweefde zo langzaam omlaag om tenslotte tussen Belros en Valerius in op de grond te landen. Meteen leidde Belros haar naar de rand van het bordes opdat koningin Zhiranda Star Rhindaun haar volk eindelijk, na al die tijd dat ze in ballingschap had geleefd, weer kon gaan toespreken.

Post subject:
PostPosted: Fri Apr 04, 2008 8:06 pm 
Paladins! Elder
Paladins! Elder

De Koningin keek even opzij naar Belros en Valerius. Vervolgens keek ze naar links waar Tormyr en Marcus zich aan haar zijde hadden geschaard.
Vervolgens liep ze een stap naar voren, waardoor de rand van het bordes haar niet langer verborgen hield voor het volk dat zich beneden op het plein had verzameld.
Langzaam spreidde zij haar armen en in antwoord knielde op het plein Selhattin en enkele soldaten van Lamieu. De bevolking volgde dit voorbeeld en enkele seconden later, brachten alle mensen op het plein het geknielde eerbetoon aan de zojuist nog doodgewaande Koningin.
Over het plein was inmiddels een serene stilte gekomen en van dieper in de stad kwamen nog wat verstomde geluiden van enige strijd; hoogstwaarschijnlijk uit elkaar gedreven groepjes aanhangers van Mendelsohn die of op de vlucht sloegen voor de mannen van Lamieu, of wanhopig probeerde om nog verzet te bieden. Dit waren voornamelijk de mannen die nog niet begrepen dat deze strijd vergeefs was en het ontzet van Darromar nu al niet meer te stoppen was.
De Koningin schraapte kort haar keel, keek over haar onderdanen op het plein en sprak hen vervolgens toe: “Inwoners van Darromar, landgenoten van Tethyr en kinderen van de Kroon van Rhindaun. Het is tijd om afscheid te nemen. Een afscheid zoals ik deze enkele jaren geleden met een verbitterd hart heb moeten nemen, toen Darromar onder de voet werd gelopen door de barbaren van The Horde en de manschappen van Igor Mendelsohn.”
Vanaf het plein kwam een gemopper en gejoel naar boven drijven, bij het horen van de naam van de voormalige despoot.
“Ondanks dat ik door deze invasie niet langer het Land waar mijn hart ligt kon verblijven heb ik vanaf het moment van mijn vertrek tot nu, waar ik weer voet heb kunnen zetten op de grond die mij lief is, iedere dag gerouwd om het afscheid dat ik gedwongen was te nemen van het Land en de Kinderen die dit land zo uniek maken.”
“Ik heb vanaf de eerste dag gezworen met Mystra als mijn getuige, dat ik weer zou keren in Tethyr en Darromar en de democratie en vrijheid weer in ere zou herstellen. Lang was mijn wachten op deze dag en lang was jullie lijden onder het juk van Igor Mendelsohn. Deze tiran die de kinderen van Rhindaun en dus ook jullie eigen kinderen in bedwang hield met drugs en vage beloften. De heerschappij van terreur die hij heeft ingezet, door jullie te dwingen je eigen kinderen naar het front te sturen om zo de veiligheid van jullie nog jongere kinderen te kunnen garanderen. Al deze zaken hebben iedere dag dat ik niet hier kon zijn om dit leed weg te halen, mijn hart opengescheurd, bij de gedachte aan deze miserabele situatie.”
Star Rhindaun bleef even stil om de woorden op de menigte in te laten werken.
“Vandaag, ben ik vervuld van blijdschap. Vervuld van blijdschap omdat ik een weerzien heb met Mijn kinderen van Rhindaun en het Land dat ik lief heb. Maar ook vervuld van blijdschap omdat ik gelijk bij het weerzien, weer afscheid neem. Afscheid ditmaal van een hoofdstuk waarin tirannie de scepter zwaaide en ik democratie weer welkom mag heten in Darromar.
Democratie is een recht dat iedereen heeft in een vrij Tethyr. Mensen, orcs, elven, half elven, dwergen, iedereen! Het is dus ook onacceptabel dat kinderen van Rhindaun het recht in eigen hand nemen en humanoids die leven bij de regels van ons rechtsstelsel en de democratie, zelf berechten. Of, erger nog, razzia’s gaan uitvoeren met humanoids als de slachtoffers! Ik kan dit niet sterk genoeg benadrukken; DIT ACCEPTEER IK NIET!
The Horde heeft ons land overrompeld en zij die zich vrijwillig bij deze barbaren hebben aangesloten zijn onze Vijand; niet de orcs en andere humanoids die al jaren vreedzaam in onze gemeenschap leven en hier hun rol in hebben gevonden.
“Zonder de hulp van enkele individuen had ik jullie waarschijnlijk nooit weergezien. De loyaliteit die zij hebben getoond aan de Kroon en aan Tethyr in de meest donkere tijden staat symbool voor de ziel die iedere Tethyrian heeft. Een ziel doorspekt met doorzettingsvermogen, nimmer opgeven, en alles inzetten voor het behoud van een vrij land, een vrij Tethyr. Deze personen verdienen hiermee dan ook mijn eeuwige dank en het respect van het land.
“Sir Derek Lamieu, Captain in the High Army of the Holy Triad. Een man wiens inzicht hem en zijn manschappen al die jaren heft weten te behoeden van een wisse dood door The Horde. En al die tijd heeft hij een rotsvast vertrouwen behouden in het weerkeren van democratie in Tethyr. Hier zijn hij en zijn manschappen ook voor blijven vechten in een Land dat bezet was door de vijand. Ik ben er trots op dat Lamieu en zijn soldaten een cruciale rol hebben gespeeld in het ontzet van Darromar. Op dit moment waar u en ik ons weerzien vieren, slaan zijn manschappen elders in onze stad, de laatste tegenstand teneer. Ik zou me vereerd en veilig voelen wanneer Lamieu zijn manschappen in Darromar installeert en met hen een eerlijke, rechtvaardige en loyale stadsgarde formeert.”
“De noodkreet van Tethyr en zijn kinderen reikte zelfs over de grenzen. En aan de noodkreet is gehoor gegeven door een stam van rechtvaardige Calimshites, de Fedaykin. Buiten de stadsmuren hebben Naib Sajir Tugar en zijn volk een cordon gelegd om vijandige assistentie de kop in te drukken. In mijn periode van ballingschap waren het Naib Sajir Tugar en zijn volk, die voor mij de armen gastvrij openden. Ieder moment zijn zij bewust geweest van het gevaar dat zij liepen met het asiel verlenen aan een vorst in ballingschap. Reeds nu vraag ik mij af of ik mijn dankbaarheid en schuld voor deze geste, ooit kan uitdrukken of inlossen. Fedaykin en Tethyrianen zijn niet langer slechts buren, maar broeders en zusters van elkaar die elkaar steunen in dagen van licht, maar ook van duisternis.”

“En dan, tenslotte, vier individuen aan wie ik mijn leven en terugkeer te danken heb.”, Rhindaun keek kort naar achter en verzocht de Paladins! vervolgens: “Redders, willen jullie alstublieft naar voren komen?” Ongemakkelijk stapten de vier mannen naar voren, waardoor ook zij volledig in het zicht kwamen van de menigte op het plein.
“Deze vier personen, mensen, aasimar en half elf, maar allen paladijnen van de gevestigde religie in Tethyr. Zij hebben mij tijdig over de invasie geïnformeerd en mij tijdens mijn ballingschap gesteund. Zij hebben alle strategische zetten die aan de bevrijding van Darromar ten grondslag hebben gelegen, in gang gezet. Mijn dank is niet in woorden uit te drukken voor hun inzet.”
“Deze mannen zijn de echte Helden van vandaag en aan hen zal ik, Koningin Star Ziranda Rhindaun, mijn diepste respect betuigen.” Na deze woorden maakte de Koningin een knieval en boog eerbiedig het hoofd voor Marcus, Belros, Tormyr en Valerius.
Uit de menigte kwam een verbaasd rumoer naar boven, dat al snel gevolgd werd door een gejuich dat steeds harder werd.
Na enkele minuten maande de Koningin de stedelingen weer tot rust en eindigde haar redevoering.
“Kinderen van Rhindaun, deze mannen genieten tot mijn nadrukkelijke order dat het niet langer zo is, onschendbaarheid binnen de landsgrenzen van Tethyr. Darromar is weer vrij van tirannie. Dit kan nog niet gezegd worden van de rest van ons geliefde land. Ik kan jullie reeds melden dat op andere plaatsen in Tethyr de strijd voor het terugwinnen van de democratie ook is aangevangen. Zo is er rond Keep Davincourt een rebellie opgestaan die The Horde zal terugdrijven en hiermee een plek zal veroveren voor democratie. Net als Darromar zal ook Keep Davincourt een baken van licht zijn voor hen die de vrijheid en gelijkheid zoeken, zij die democratie in hun hart willen sluiten. Bakens van licht in een land dat nog steeds gehuld is in een donkere mantel van strijd en tirannie. De strijd voor democratie is nog niet ten einde. Het terugwinnen van Darromar, zal in de strijd die nog moet volgen voor het bevrijden van het totale land een voorbeeld zijn, van de genadige maar onverbiddelijke houding die wij innemen tegen The Horde en de tirannie waar zij voor staat. Een vrij Darromar is de eerste stap op de ladder die wij allen beklimmen naar een nieuw en vrij Tethyr!”
Het gejuich dat hierop volgde, was tot ver buiten de stadsmuren te horen.

Post new topic Reply to topic  [ 3 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]