Allereerst effe de complimenten voor Tom die weer een reeks 'horden' heeft weten op te werpen
Als het aan mij ligt pakken we voor eens en voor altijd de Plague Lords aan. Het kan natuurlijk niet anders dan dat die plagen van hen afkomstig zijn. We hebben al eerder met dit bijltje gehakt. Zie bijvoorbeeld de verslagen:
The Many Headed God,
Moge the Triad over ons waken en
Yurr Give Me Strength’)
Het lijkt er bijzonder veel op dat ze opnieuw een 'vet-genererend' wezen hebben ontwikkeld. Aangezien de Plague Lords zowel dodelijk zijn in de letterlijke zin van het woord, alswel in de figuurlijke zin (de bevolking wordt er niet bepaald koningsgezinder van wanneer hun familieleden zomaar het loodje leggen), lijkt mij dit prioriteit één.
Wat betreft Castle Spulzeer... ik dacht na de diverse krantenartikelen gelezen te hebben dat dit gevaar voor een groot deel geweken was? (zie: `NTF viert overwinning op Spulzeer`).
Iets wat mij niet duidelijk is trouwens, is hoe de situatie binnen de afgelopen zes maanden zo is ontstaan. Er wordt eigenlijk alleen gemeld dat sinds de terugkeer van Star Rhindaun het land er eigenlijk geen ruk mee is opgeschoten en dat de bevolking het idee heeft dat de ene onderdrukker plaats heeft gemaakt voor de andere onderdrukker.
Hoe kan het zijn dat de clergus van Belros gezien wordt als een stelletje geloofswaanzininge die je om het minste geringste opknopen, terwijl alleen Trademeet en Darromar een vorm van democratisch bestuur hebben?
De aktie en reactie tussen de Fedaykin en Calimsham is mij ook onduidelijk. Hoezo hebben de Fedaykin Calimsham in gevaar gebracht? Ze zijn toch ongemerkt door Calimsham getrokken? Dit gevecht om land woedt hoogstwaarschijnljk al sinds mensenheugenis en ik ben van mening dat de Fedaykin zichzelf prima kunnen handhaven (dit hebben we gemerkt tijdens hun opmars naar Darromar). Inmenging zal Tethyr op korte termijn politiek gezien geen goed doen.
En laten we wel wezen, als het nodig is dan lossen de Fedaykin heb op z'n Fedaykin's op.
Last but not least; hetgeen mij wel zorgen baart zijn de praktijken van Rhindaun wat betreft de 'onlusten in Darromar'. Met haar akties maakt ze onder de bevolking geen vrienden. Weet iemand toevallig wat de reden is voor de onlusten die op het marktplein zijn ontstaan ("
Kort na de opening braken er onlusten uit op het marktplein die door Tormyr en de wacht van Darromar snel de kop ingedrukt werden. ")?
Weet je wie mij trouwens ook steeds door het hoofd heen spookt, de Clignacourt... daar hebben we allemaal volgens mij nog een appeltje mee te schillen. En ik heb zomaar het idee dat als we de Clignacourt vinden dat we wellicht 1 of meerdere leden vna de Black Hand vinden.
Maar, zoals gezegd, persoonlijk denk ik dat, met Tethyr in gedachte, de Plague Lords momenteel bedreiging nummer één zijn. Als je praat over onze 'missie' (whatever dat inmiddels mag zijn) zijn de Tenebreux en zijn kornuiten natuurlijk onze ultieme tegenstander.
Gegroet,