Login

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

It is currently Wed Dec 13, 2017 4:03 pm

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
 Post subject: geruchten zijn niet altijd waar!
PostPosted: Wed Apr 09, 2008 2:12 am 
Paladins! Elder
Paladins! Elder

De deur van de kamer van Belros staat open, Destrin komt hijgend binnen lopen na een paar uur buiten in de woestijn van alles te hebben gedaan gaat na een aai over haar kop lekker op een grote deken in een hoek leggen.
Belros is samen met de “judges” een paar dagen terug in de tempel van Astoth om bij te komen van zware gevechten de afgelopen dagen.
Hij trekt een wat treurig maar tegelijkertijd een geirriteerd gezicht als hij de berichten leest in de darromar herout.
“wilde beesten die net zo tekeer gaan als de horde zelf, tja logisch.
Hoe wil je anders een peleton black orcs met een ogre als leider en zo af en toe een troll uitschakelen, pratend zeker????”
Belros denkt hardop als het licht van de ingang van zijn kamer word gebroken.
Als de voice van Astoth opkijkt ziet hij de shadout staan.
“kom binnen shadout” zegt belros rustig terwijl hij opkijkt van het papier voor zich.
“ik weet wat er door je heen gaat Belros, ik heb het ook gelezen.
Ga ervan uit dat degene die weten hoe jij in elkaar steekt altijd zullen weten dat, ondanks dat Astoth een agressieve reputatie heeft, jij nooit onschuldigen zal ombrengen.
Je blijft een paladin die strijd voor het goede en geen een god zal tolereren dat jij onschuldige ombrengt en zal je uit je functie zetten, al zou Astoth dat niet doen dan zou Tyr zeker ingrijpen.
Dus maak je niet te druk, elke tempel heeft tegenstanders die roddels verspreiden en jij hebt er wat meer als anderen.”
De shadout die weet Belros wat op zijn gemak te stellen.
“je zal gelijk hebben shadout, nu we de 2e tempel in Trademeet hebben zullen we toch nog meer aanhangers krijgen en zal de rest van de wereld inzien dat een god als Astoth nodig is in deze tijden.
Ik ga trouwens straks naar Trademeet toe om te kijken hoe skylar het maakt in zijn nieuwe onderkomen.
Ik heb Faladin net met 2 priesters naar de judges gestuurd om ze wat op te knappen, zorg dat ze vanavond een goede maaltijd krijgen, ik ben blij dat ik in de loop van de tijd een goede groep mensen om me heen heb verzameld shadout”
Belros knikt met de laatste woorden naar de oude vrouw voor hem om te benadrukken dat hij ook haar hiermee bedoeld.
“het is goed, ik zal naar de kok lopen om te zeggen dat hij een lekker diner maakt voor vanavond”
de oude vrouw loopt met deze woorden de kamer uit.

Als Belros een paar uur later met Destrin door het blauwe licht loopt en uitkomt bij een smalle weg die naar trademeet leid dan merkt hij dat hij steeds minder last heeft van de misselijkheid.
Ook Destrin slikt een paar keer en lijkt er minder last van te hebben.
Als Belros op Trademeet afrijd word de poort al geopend.
De stadswacht is inmiddels bekend met de voice van Astoth en de leeuwin die een graag geziene gast is in Trademeet, ondanks de verschrikkelijke dingen die de ronde doen.
Bij een klein met steen en leem opgebouwd gebouwtje stopt hij, dit is niet een tempel als de originele in de woestijn maar het is wat, later zal het uitgebreid worden.
Skylar is druk bezig met de dagelijkse dingen als de voice binnen stapt.
Een handje vol volgelingen die binnen zijn buigen als een knipmes als de voice binnen komt en sommige zien hem zelfs voor het eerst.
Skylar is net bezig een nieuw beeld neer te zetten in de kleine worship room, het beeld is in trademeet gemaakt door de plaatselijke beeldhouder die uit een stuk marmer werkelijk een prachtig beeld heeft weten te maken.
“voice of astoth”
skylar spreekt Belros in het bijzijn van acolieten altijd aan bij zijn officiele titel en hij buigt.
“ik ben blij dat u er bent het beeld word net geplaatst en het is prachtig geworden”
skylar is duidelijk trots dat hij in “zijn” stad de leider van de nieuwe tempel mag noemen.
“ik zie dat je outfit ook klaar is”
belros doelt op het nieuwe platemail dat hij door een kier van een deur in skylar zijn kamer ziet staan.
“hij is klaar kom kijken”
zegt de ex schout bij nacht van trademeet.
Een prachtig masterwork platemail staat op een standaard en op de borstplaat prijkt de weegschaal met de traan.
“ik ben blij dat ik je vertrouwen heb kunnen winnen en ik zou geen betere man weten om de leer van Astoth hier in Trademeet te verspreiden.
Na een paar dagen toch al tientallen mensen die binnen zijn geweest en zelfs hebben geofferd opdat de oorlog gewonnen word door Tethyr is meer als ik zou durven hopen.
Ik ben trots op je en blij dat je jezelf officieel bij de tempel hebt aangesloten”
Met een klop op de schouders lopen ze terug naar de worship room waar het beeld van Astoth inmiddels staat te pronken en langzaam wat mensen komen kijken.
“ik zal zorgen dat er deze week 2 clerics zich hier vestigen om je te helpen, ik ga nu naar Darromar om de buit van de laatste 2 weken naar de koningin te brengen.
De buit die we bij de horde vinden is allemaal van Tethyr en ik breng het terug naar de hoofdstad om te zorgen dat het gebruikt word om de mensen die het kwijtgeraakt zijn tegemoet te komen.
Het is hard om dan te lezen dat je een soort monster bent?
Wen er maar aan dat jou dat hier ook gaat overkomen maar geef er niet aan toe, blijf de goede mensen helpen met zachte hand, maar blijf vooral het kwade en the horde in het bijzonder keihard aanpakken zonder genade, ik vertrouw op je”
Belros en Skylar schudden elkaar de hand en de leider van de tempel in Trademeet zegt zijn leider niet te zullen beschamen.

Post new topic Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]