Login

All times are UTC + 2 hours [ DST ]

It is currently Thu Dec 14, 2017 10:07 pm

Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
 Post subject: Plan de la Campagne
PostPosted: Fri May 02, 2008 10:13 am 
Site Admin
Site Admin

Heren,

Wat is het plan de la campagne voorde volgende keer?

Gegroet,

Royal Resident of the Council of Belerim
Everto Venator in Ordinis Indigeo

Post subject:
PostPosted: Sat May 03, 2008 10:48 pm 
Paladins! Elder
Paladins! Elder

ik ga nog ff wat in me tempel doen, (waar ik later wat over zal schrijven)

voor de rest kijk ik ff wat de ideeen zijn?

Post subject:
PostPosted: Mon May 05, 2008 10:30 pm 
Site Admin
Site Admin

Lekekr veel reuring, mannen. :(

Post subject:
PostPosted: Thu May 15, 2008 7:17 pm 
Site Admin
Site Admin

Hi mannen,

Even over aankomende zaterdag… Danny, Gideon en ik hebben het op de terugweg naar Nederland gehad over het eventueel bezoeken van Eye of Gruumsh en Castle Spulzeer, om te bepalen of het geplande ‘evil’ ritueel daar eventueel gehouden zou kunnen worden (om vervolgens weer iets te doen om dit ritueel geen doorgang te laten vinden). Ook hebben we het gehad over de op handen zijnde Apocalypse en de daarbij horende teksten. Wellicht als we de teksten in de juiste context weten te plaatsen dat we een stap verder komen. Voor het gemak heb ik hieronder nog even de tekst uitgeschreven, met mijn comments daaronder:

1. "En in de negende maand voor de Komst van het Zwarte Licht, was een deken van kristallijn neergedaald over de geboorteplek van de Messias. De Winter zou nu aanblijven, zodat eenieder de warmte van de Messias kon voelen wanneer Hij zich onder ons zou gaan bevinden.

2. En in de zevende maand voor de Komst van het Zwarte Licht, zou een wijze uit het Zuiden de komst van de Messias erkennen en zichzelf geselen voor zijn dwaling en toenadering tot de Inferieuren. Machtig zou deze Koning worden, omdat hij de Waarheid van de Messias had gezien en zijn Pad volgde.

3. En in de vijfde maand voor de Komst van het Zwarte Licht, zou de Gezalfde zich kenbaar maken op de wereld. Eeuwenoude wijsheid zou stralen uit de Nieuwe Kinderen van zij die reeds heersten voordat hun Kinderen hen van de Troon wilden stoten. Vlees en bloed en kwetsbaar. De vloed de Levens zou de Sleutel zijn tot het openen van de Poort waardoor de Messias van het Zwarte Licht zijn intrede zou doen.

4. En in de derde maand voor de Komst van het Zwarte Licht, kleurde zwarte regen de Hemel grauw als as. Alle ongelovigen en ketters die zich ondanks de omens bleven wenden tot de inferieure Goden, zouden voelen dat zelfs zij hun minderwaardigheid voelden met de komst van de Messias.

5. En in de tweede maand voor de Komst van het Zwarte Licht zou de vierde Gesel oplaaien zoals een vreugdevuur op een droge zomeravond. Velen zouden zijn smet voelen door een brandende en alles louterende Plaag en zij zou over het Land razen met eenzelfde snelheid als de zuiverende Adem van de Messias van het Zwarte Licht zelve.

6. En in de laatste maand voor de Komst van het Zwarte Licht zou een wolk van as de zon doen verbleken. Het Licht van de Nieuwe Kinderen zou wijken, zodat eenieder het enige ware Licht zou kunnen herkennen, wanneer de Messias van het Zwarte Licht zijn eerste voet in zijn toekomstige Koninkrijk zou zetten. De plaats waar water en steen vechten om hun recht tot bestaan, gelijk de Nieuwe Kinderen de Messias probeerden te verdringen van deze wereld.
Want deze wereld behoort Hem toe; Hij, Zoon van het Zwarte Licht en met zijn machtige Vuist zal hij na zijn komst de zon, het symbool van de Nieuwe Kinderen, verbrijzelen zoals een Kind een aangespoelde schelp vergruist.

1. Maand 9
“--een deken van kristallijn...”: Het kristallijn deken lijkt mij duidelijk... da’s de sneeuw/winter waar Tethyr nu mee te kampen heeft.

2. Maand 7
“..zou een wijze uit het Zuiden de komst van de Messias erkennen...”: De Wijze uit het Zuiden zegt mij zo 1-2-3 niets. Wellicht dat jullie iets in gedachte hebben? Of zou het toevallig over Belros gaan?! Uit het zuiden... koning... ?

3. Maand 5
Volgens mij hebben ze het in deze paragraaf over de Ancient Ones, de voorlopers van de huidige goden. En volgens mij bedoelen ze hier dat de God niet de mogelijkheid krijgt om voet op Toryl te zetten, omdat er volgelingen zijn (zonder volgelingen geen God).

4. Maand 3
Geen idee wat er met deze passage wordt bedoeld. Jullie?

5. Maand 2
Het lijkt erop dat de vierde plaag zal bestaan uit een plaag... denk aan de Plague Lords.

6. Maand 1
“--Het Licht van de Nieuwe Kinderen zou wijken”: dit zou een verwijzing kunnen zijn naar het sterven van het bestaan van de huidige goden.

“--De plaats waar water en steen vechten om hun recht tot bestaan, gelijk de Nieuwe Kinderen de Messias probeerden te verdringen van deze wereld.”: Zou dit een referentie kunnen zijn naar de plek waar een oude god is overleden? Ik heb voor zover mij bekend alle dode deities op een rijtje gezet, wellicht dat we een link kunnen leggen:

Amaunator - Bureacracy, Contracts, Law, Order, The Sun, Rulership. (Died of neglect)
Bane - Strife, Hatred, Tyranny (Killed by Torm)
Bhaal - Death, Especially violent or ritual death. (Killed by Cyric and Mask)
Earthmother - Moonshae Isles (Killed by Bhaal)
Garagos - War (Killed by Tempus)
Ibrundul - Caverns, Dungeons, The Underdark, Skulks (Killed by Shar)
Leira - Deception, Illusion (Killed by Cyric amd Mask)
Moander - Rotting death, Decay, Corruption (Killed by Finder)
Myrkul - The Dead, Wasting, Decay, Corruption, Parasites, Old Age (Killed by Mystra)
Orcus - The Undead (Killed by Kiaransalee)
Waukeen - Trade, Money, Wealth (Missing, Imprisoned by Graz'zt)

Voornamelijk Bane en Bhaal lijken de meest voor de hand liggende goden die hier iets mee te maken kunnen hebben.

“--De plaats waar water en steen vechten om hun recht tot bestaan...“ Weet iemand wellicht of er een god nabij een zee is overleden, of zo? Ik heb de kaart van Tethyr erop na geslagen en kan de volgende plekken eventueel aanwijzen als potentiele huisvesting voor het ritueel (er staat sinds vandaag een high resolution versie van de kaar tvan Tethyr op de site: http://www.paladins.nl/therealms/therealms_details.php?id=1):

-The Starspire Peninsula;
- Murann;
- St. Rhynda’s;
Maar de meest interessante plek is toch wel:
-The Purple Cliffs... grenzend aan The Purple Hills, wellicht in de volksmond ook wel The Lilac Hills genoemd!!!!!

“--...zal hij na zijn komst de zon, het symbool van de Nieuwe Kinderen, verbrijzelen...”: ik heb de goden van de Forgotten Realms nagelopen en kan slechts één god vinden die de zon als symbool draagt, Amaunator. Deze lawful neutral Greater Power is dood, maar werd aanbeden door alle verschillende alignments (van lawful good tot lawful neutral).

Nog even wat overige zaken die ik tegenkwam:
“____On Midwinter night, the god Bane returns to Faerun, bursting forth from the skin of his son, Iyachtu Xvim. With his divinity restored Bane quickly gains the portfolio of fear, restoring him to a Greater Power.____”

Dit staat dus gewoon op de Paladins! Website (http://www.paladins.nl/therealms/therealms_details.php?id=4) en vertoont best wel wat overeenkomsten met wat er bij ons aan de hand is; overmatige winterse taferelen, een evil diety die terug wil komen naar Toryl. Wellicht iets om over na te denken.

Okay... om een lang verhaal kort te maken; Ik denk dat we toch met Suneair mee moeten gaan, want het is, zoals Gideon al zei, wel ontzettend toevallig dat we juist nu Suneair en een blond meisje met dezelfde karaktereigenschappen tegenkomen. En zeker omdat het er op lijkt dat The Purple Cliffs toch wel een bij uitstek geschikte stek is om het `evil` ritueel uit te voeren lijkt de toekomst van Suneair ineens toch wel heel erg veel overeenkomsten met de onze te hebben.

Wat vinden jullie?

Gegroet,

Post subject:
PostPosted: Fri May 16, 2008 2:43 am 
Paladins! Elder
Paladins! Elder

Heren! Na het lezen van de zeer uitgebreide tekst van Marcus (waarvoor Dank!), herinnerde Valerius zich opeens een stuk tekst dat ging over de " Goden Voor De Nieuwe Goden", ofwel The Ancient Ones. In eerste instantie had Valerius er niet veel aandacht aan geschonken, maar na het lezen van Marcus' stuk begonnen er toch een paar belletjes te rinkelen.

Het gaat om de volgende passage:

"En de Vader van Corruptie, Tirannie, Dood en Bedrog streed zijn laatste strijd tegen zijn Kinderen op een top waar slechts wind het geluid van de worsteling poogde te verhullen. De Kinderen die zich tegen hem hadden gekeerd en nu zijn Troon van Heerschappij wilden overnemen. Ze hadden immers besloten om Zijn Troon en heerschappij onderling te verdelen."

" Hierdoor bonden zij gedrieën de strijd aan tegen de Machtige Azash. Zijn kinderen, Bane, Bhaal en Myrkul lokten hem in een val op een epicenter van magische stromen. Hierdoor was zijn kracht aanzienlijk afgenomen en konden zijn drie vuige Kinderen, die hun krachten uit Nieuwe Bronnen putten, hem verslaan. Azash werd na een hard en oneerlijk gevecht verslagen door de drie Kinderen die hijzelf ter wereld had gebracht."

" Echter niet zonder dat hij bij zijn Kinderen het vlees voorgoed van het gezicht had gegeseld van Myrkul en een nimmer te stelpen wond bij Bhaal had aangebracht.
Het trio van verraad wist de machtige Azash in een magische keten te dwingen en braken vervolgens al zijn beenderen. Vervolgens gooiden zij Zijn lichaam van de hoogste berg in de diepte van de zee. Waardoor de machtige Azash vergeten zou worden en tenslotte zou vergaan."

"De violet gekleurde Hemel boven de bergen was de enige getuige van deze wandaad en kort na deze paternale moord zou er niets meer overblijven van de machtige Azash, behalve de naam van de getuige die aan de plek des onheils werd gegeven. Alle generaties hierna zouden nog slechts de drie veraderlijke Kinderen kennen."

Laat ik ook even de punten van Marcus kort nagaan:

1. Ik denk dat het gaat om de terugkeer van Azash, hij is de messias waarover wordt gesproken.

2.Ik denk nie \t dat het om Belros gaat: geselen? Ik dacht heel even aan Shadout Harah, maar dat is een vrouw. . . toch? Laat maar. Klinkt niet aannemelijk. Of gaat het toch om de Ténébreux...?

3. Het gaat hier inderdaad om de Ancient Ones. Wellicht zijn deze kinderen (drie) opnieuw de belichamingen van Bane, Bhaal en Myrkul?

4. Inderdaad zeer vaag... Zou hiermee bedoeld worden dat op dat moment het contact met onze eigen goden tot een minimum zal dalen? Dit heeft grote gevolgen voor onze krachten . . . en spreuken?

5. Zou inderdaad om de plaque Lords kunnen gaan... Ik begin nu zelfs te denken dat Maximilian de Tenebreux wellicht zelfs de Black Hand zou kunnen gebruiken voor z'n eigen doeleinden. Herinneren jullie dat de Tenebreux tegen Liana ooit heeft gezegd dat er een grote rol voor haar zou zijn weggelegd. Dit zou erop kunnen duiden dat hij zelf bezig is om Azash weer terug te halen en hierbij zijn eigen god Cyric verraad! Ik kan me trouwens ook iets herinneren over de Unholy Triad . . . Zou dat kunnen gaan om de Black Hand (die wordt geleid door De Tenebreux met z'n eigen agenda?), de Plague Lords en de drie Shapeshifter-broers?

6. Mee eens. Op dat moment zijn ook onze eigen goden er niet meer?

Inderdaad lijken mij ook de Purple Hills de plek waar e.e.a. heeft plaatsgevonden! Ligt daar trouwens ook niet een kasteel te weten: Castle Dagaalk (ik kon het niet goed lezen op de kaart)?

Tenslotte: Lijkt het me zeer belangrijk om onze oude ploeggenote in de gaten te houden en met haar mee te reizen om zo het kind in de gaten te kunnen houden... Wellicht leidt ze ons inderdaad naar de plek waar het ritueel zal plaatsvinden?

Gegroet!
Valerius

Post subject:
PostPosted: Fri May 16, 2008 7:46 pm 
Paladins! Elder
Paladins! Elder

heren....

uitgebreide raportage moet ik zeggen!

zoals ik het nu lees zou er inderdaad een kans (maar het blijft een kans!!!)
dat sunair inderdaad de goede kant op gaat naar die bergen......
echter bekruipt mij ook een gevoel van twijfel omdat we misschien weer in een val lopen???! maar dat weet je natuurlijk nooit zeker.
sunair kan ons ook naar een afgelegen plek brengen zodat we ergens anders geen roet in het eten gooien???
maar ik vind het ook een optie om naar die bergen te gaan (bij gebrek aan veel beter?)

wat betreft de passages ga ik die nog ff goed doorlezen maar......
ik denk dat de god die word terugebracht op aarde toch ceric moet zijn en dat blijkt volgens mij uit de volgende passage uit een van de intermezzo's.

-- Lucius Vasilis lachte een lach van een bovenaardse schoonheid die waarschijnlijk een heel koninkrijk aan zijn voeten kon werpen en liep toen ook langzaam de troonzaal uit. “Op naar het werk dan maar, Maximilliam. Hoogste tijd om wanhopige mensen die ten einde raad zijn te ‘verlossen’, lijkt mij.”
Maximilliam was, zoals gewoon, erg tevreden met zichzelf. Jaren van voorbereiding en energie. Plannen die jaren geleden in gang waren gezet en bedacht waren met de komende maanden als uiteindelijke doel, kwamen nu in een perfecte en sinistere harmonie samen. Alle inspanningen die de afgelopen decennia waren gepleegd kwamen nu tot gezamenlijk tot bloei in een crescendo van een briljant en meesterlijk bedacht plan dat de toekomst van Toril voorgoed zou veranderen. Machtsverschuivingen waren onomkeerbaar in gang gezet en de nabije toekomst bood slechts ruimte voor één ultieme macht in de beschaafde wereld. De macht van de Zwarte Zon, Cyric. En de uiteindelijke macht van Cyric op Toril zou slechts bestaan uit één enkele leider, de Zwarte Engel des Doods, Maximilliam de Ténébreux.
‘Hmmm, Zwarte Engel des Doods. Dat klinkt goed. Het spreekt me aan.’, dacht de sinistere paladijn bij zichzelf

Post new topic Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC + 2 hours [ DST ]