Onderwerp : Huisregel: Action Points
Auteur : Tom Gerrets
Datum : 01-03-2004
 


 

Huisregel: Action Points

Bij start: 5+1/2 current level

Hierna: 5+ ½ current level per level dat je stijgt

Mogelijkheden:

Add to a roll:

Level   Dice
1 st – 7 th : 1d6
8 th – 14 th : 2d6
15 th – 20 th : 3d6
Bij meerdere d6 telt alleen de hoogste dobbelsteen

Activate class ability

1 AP om 1 special ability nogmaals te activeren.

Boost defense

When fighting defensively 1 AP voor double benefits.
Duurt 1 ronde.

Emulate feat

1 AP om een feat te activeren die je niet hebt, maar waarvoor je wel de required feats hebt. Duurt tot next turn.

Extra attack

Bij een full attack action 1 AP om 1 extra attack te krijgen met je hoogste attack bonus.
Geldt voor melee en ranged attacks.

Spell boost

1 AP om je effective caster level met 2 omhoog te brengen voor 1 specifieke spreuk. Dit moet besloten worden, voordat de spreuk wordt uitgesproken

Spell recall

1AP om 1 spreuk terug te halen. Dit kan alleen gebruikt worden (free action) wanneer de spreuk uitgesproken wordt.

Stable

1 AP om een dying character stabiel te maken op het aantal hits dat hij op dat moment heeft.

Improve Feats

1 AP om een feat te versterken. Resultaat afhankelijk van de feat, maar denk bijv. aan:
Combat Expertise; gebruik 1 AP om de bonus op je armor class te verdubbelen (dus +3 op to hit, maar +6 op je AC!)

 

 
All contents © copyright 2004. All rights reserved.