|
Maanden lang reizen begint nu echt wel zijn tol te eisen bij de groep avonturiers van The Radiants.
Wat vermoeid zitten we in de rustige herberg genaamd “the weary horse inn”als het nogal duistere en vooral niet spraakzame persoon de brief op tafel gooit.
Een poging van archana om de man nog wat te vragen loopt op niets uit en als we de brief doornemen (zie intermezzo) dan besluiten we om hier de nacht door te brengen en dan verder te reizen naar barovia om te kijken of we de burgermeister aldaar van dienst kunnen zijn.
Gevyen maakt duidelijk dat barovia toch op de weg is naar het eind doel dus dat is voor de rest geen probleem.De volgende morgen breekt aan na een rustige nacht en iedereen is goed uitgerust.
Iedereen maakt zichzelf gereed voor de weg naar barovia die naar alle waarschijnlijkheid een uur of 8-9 gaat duren.
De mist word er in de loop van de dag niet minder op en een uur of 6 lopen verder trekt de mist echt behoorlijk dicht en beseffen we ons ook wat voor dun bevolkt gebied dit is.
Het pad wat we belopen is erg onregelmatig en vol met stenen en gaten, donkere plassen zonder weerspiegeling liggen verspreid over het pad verspreid. |
Iedere meter is het opletten geblazen en dat maakt je erg moe.
Als we nog een uurtje of 2 verder zijn dan doemt uit de mist een hek op midden op het pad.
Mede omdat je zeer weinig ziet is het zeer lastig om er omheen te komen.
Als we ervoor staan dan staan we even te luisteren naar de stilte die hier overheerst.
Des te angstiger klinkt het gehuil van een wolf of het schreeuwen van een paar kraaien, je weet niet wat er een paar meter verderop in die mist gaande is? Zijn we hier wel alleen?
Met een schreeuwend piepend geluid maakt de poort een einde aan de gedachtes door onze hoofden en opent zich “vanzelf”.
Een uitnodigende maar tegelijkertijd onheilspellende weg achter de poort laat zich zien als er wat mist optrekt. |
 |
|
Als we de poort door lopen trekt de mist weer langzaam dicht en net als we weer aan de stilte gewend zijn sluit de poort zich met een harde klap achter ons dicht.“zijn we op de goede weg gevyen” vraagt calahir de dief wat ongerust.
“ik weet het niet mijn vriend, dit is ook de eerste keer dat ik hier naartoe ga” zegt gevyen.
Calahir fronst zijn wenkbrouwen en kijkt zijn broer die naast hem loopt wat vragend aan.
De woorden van Gevyen hebben hem duidelijk niet echt op zijn gemak gesteld.
We volgen het pad en het zicht is op dit moment geen 10 meter meer.
Als we wat verder zijn zien we vanuit de mist wat contouren van daken van huizen uit de mist komen, “eindelijk weer bewoonde wereld” zeggen we tegen elkaar. Niets blijkt echter minder waar als we op de weg tussen de huizen in brand sporen aan muren zien en bij nadere inspectie in de huizen ook geen levende ziel te bekennen is. |
Een geur van bedorven vlees of voedsel geeft je een misselijk gevoel aan je luchtwegen maar je kan het gewoonweg niet ontwijken.
Verderop op de weg staat een barricade van oude hooiwagens en Rev “the fighter” ziet 2 ingezakte figuren achter de wagen zitten?
Als er 2 zombies achter de wagen vandaan komen dan is Rev in zijn element en zonder aarzeling charged hij op de monsters af.
Als hij aankomt en de rest van de ploeg ook even de tijd neemt om de situatie in te schatten blijken het veel meer dan 2 zombies te zijn en het gevecht start op alle fronten.
Deron Seregon turnt waarschijnlijk een van de leiders van deze undead horde in een steeg nadat Archana al een lightning breath op dit figuur heeft afgevuurd.
Devian Padlock stuurt 2 zombies op zijn beurt terug naar huis en Gerwin doet hetzelfde “bij de warme stralen van de morninglord”
Tempest “the barbarian” gaat in rage en krijgt hulp bij het fysieke deel van dit gevecht van Rev en vervolgens vliegen de zombies in het rond.
Als het gevecht ten einde is dan krabben we wat achter onze oren en zijn wat verbaasd omdat we niet hadden veracht om Barovia (naar ons idee?) in deze staat aan te treffen? |
 |
|
We besluiten de weg te vervolgen om te kijken of we eventueel de burgermeister nog in een levende toestand kunnen vinden en binden wat doeken voor onze mond en neus voor de aanhoudende geur van viezigheid.?er ligt een lichaam verderop op de weg? zegt Rev in ene als we wat verder de stad zijn ingelopen, door de infravision ziet de fighter meer als gewone humans dus is hij een van de eerste met de elfen samen die alles ziet.
We inspecteren het lichaam en als de deuren open klappen en een aantal stinkende lijken ons weer aanvallen doen de rituelen van de clerics Deron en Devian weer hun werk en zijn ze snel tot een hoop as veranderd.
Dit is een man die volgens zijn gevonden papieren meubelmaker is in Barovia.
Hij heeft een ketting om met een hanger of good health eraan en is zodoende waarschijnlijk niet in een undead veranderd. |
Dan horen we een schreeuw, niet van angst maar meer een strijdkreet.
We rennen het pad af en komen uit op een plein waar alle wegen naartoe zijn afgesloten behalve de weg waar wij vandaan komen.
In het midden bij een fontein staat een vrouwelijke paladin omringd door een aantal zombies.
De kreet kwam van de paladin af die duidelijk niet gaat opgeven in dit gevecht maar of ze het gaat halen is twijfelachtig, mede omdat vanaf de andere kant van de fontein nog het een en ander aan komt lopen.
We nemen uiteraard stelling in dit gevecht en ondanks dat de vrouw in half-plate duidelijk niet bang is zie ik een kleine opluchting op haar gezicht verschijnen als ik vlak bij haar sta.
“battlegear” is de kreet die over het plein te horen als Deron zich te veel bedreigd voelt.
De cleric die “normaal” zonder armor loopt en alleen kleding,backpack en een lang zwaard bij zich draagt veranderd in oog opslag in een cleric in full armor inclusief een groot stalen schild duidelijk klaar voor de strijd.
Het gevecht verloopt zeer goed mede door de turns van de sterke clerics in onze groep.
Het feit blijft wel dat we de goden niet onbeperkt kunnen aanspreken om ons te helpen in deze gevechten dus moeten we bij deze ook wat voorzichtiger omgaan met deze krachten. |
 |
|
Een bijzonder sterke zombie maakt op de linker flank nog even amok tegen Rev en Tempest.
Rev word nog even een meter de grond in geslagen maar weet zichzelf te bevrijden onderhand Tempest de zombie wat fatale klappen geeft.
Aslyn “lightbringer” bedankt ons voor de hulp, ze is onderdeel van een groep die hier naartoe is gekomen speciaal om ondoden te vernietigen.
Twee van haar compagnons (Thendric en Mathilda) die zijn richting de kerk in het N-W omdat daar nog levende dorpelingen zouden zitten en daar ook waarschijnlijk de bron van het kwaad zou leggen?
Ze zijn tot nu toe nog niet terug gekeerd.
In een herberg zitten hier nog wat dorpelingen waaronder de zoon van de burgermeister en terwijl een aantal de gevallen barricade weer opbouwen gaan we binnen wat informatie inwinnen.
We komen het volgende te weten:
- De situatie zoals wij die aangetroffen hebben is ongeveer zo 1a2 weken aan de gang
- Ismask is de zoon van de burgermeister en is niet vies van een biertje (of 20)
- Zijn vader is al 10 dagen dood en ligt opgebaard in het gemeentehuis, zijn zuster (irena) is daar bij hem en het hele complex is gebarricadeerd.
- De burgermeister kan ons dus nooit de brief hebben gestuurd die we gisteren hebben gekregen in de herberg.
- Danovitch is een priest van het dorp. Zijn zoon is vermoord door rovers en hij hoeld zich voor die tijd al bezig met undead en ander zwarte magie praktijken. Het is een mogelijkheid dat daarom de kern van deze undead horde wel eens in de kerk kan leggen?
- De burgermeister is vlak voor deze toestanden bezocht door een zonderlinge kasteelheer verderop, zijn naam is Strahd. Hij hield deze man tegen met een holy symbol (ravenkind), kort daarna zijn de undead aanvallen begonnen.
- Strahd (de naam alleen al) doet bij iedereen hier de rillingen over de rug lopen alleen als we door vragen komen we er niet echt achter waarom?
- Aan de rand van het dorp woont een wijze vrouw met de naam “madam eva” we krijgen advies om haar te bezoeken en misschiendat zij ons wat meer over deze situatie kan vertellen?
Als we alles een beetje op een rijtje zetten zijn er een aantal dingen die we kunnen doen.
We kunnen gaan zoeken naar de 2 compagnons van Aslyn.
We kunnen kijken of de dochter van de burgermeister nog in leven is?
We kunnen die Strahd met een bezoek vereren om eens te kijken wat daar loos is?
We kunnen madam eva bezoeken om te kijken of w enog wat meer en misschien nuttige informatie kunnen krijgen?
We besluiten het laatste te gaan doen en krijgen een gids mee.
Het valt de hele ploeg op dat deze wel een zeer sterke overeenkomst heeft met degene die ons de brief in de herberg bracht en dat is ook niet echt zuivere koffie geweest? |
|