Iedereen rent op hoop van zege maar de gang in om Tempest te helpen.
Calahir opent de deur en die komt uit op een gevangenis.
Tempest is in een heftig gevecht met een paar zombies en een ghost-achtig figuur zweeft tevens zijn kant op.
Rev schiet zijn kameraad te hulp en als ook Archana zich ermee bemoeit is het gevecht met de 2 zombies snel ten einde.Een cel naast die van Tempest vinden we een villager genaamd Emil.
Hij krijgt een boog aangeboden om ons te helpen en om zelf hier later uit te komen.
Hij zegt bij ons te blijven – iets wat hij beter niet had kunnen doen –
Calahir opent de dubbele deur aan het einde van de gang.
Het water niveau blijft hetzelfde en de groep kijkt een donkere ruimte in.
We nemen een paar stappen naar binnen en nemen de kamer in ons op.
Een martelkamer zoals we er nog nooit een gezien hebben.
Werkelijk de meest sadistische machines en gereedschappen liggen hier verspreid.
Ironmaidens, pijnbanken, duimschroeven, anusrekkers, gleufharken alles is hier aanwezig voor een lugubere marteling van welk persoon dan ook.
“STEPHANIE KILL THE INTRUDERS!!” horen we ineens vanaf een balustrade klinken. Als we naar boven kijken zien we twee tronen staan met een witte en een zwarte doorzichtige figuur hierop.
Zombies rijzen op uit het water en 2 misvormde figuren met rare tentakel tongen volgen.
Het gevecht breekt los en iedereen probeert positie in te nemen.
Een spectre komt ten tonele en we komen erachter dat bij het binnenstappen van de kamer her en der ook nog silences liggen, of worden die nou op ons zelf gegooid?
Het is verwarrend als je op de ene plek kunt turnen en praten en een meter verder weer niet waardoor ook verschillende turn pogingen niet doorkomen.
Devian heeft op een gegeven moment succes en turnt 2 zombies en de spectre.
Even lijkt het alsof het gevecht onze kant opdraait maar dat veranderd als de geturnde figuren ge-rebuked worden en weer fris en vrolijk terug komen.
Dit ritueel zal nog een aantal keren volgen, maar de undead trekken aan het langste eind als de energie bij ons op gegeven moment op lijkt te raken en de turns niet meer doorkomen?
Iedereen vecht op gegeven moment mee en het is zwaar, Emil zien we in het water zakken en ook Deron valt achterover op een tafel.
Deron word weggetrokken en gehealed in de gang en gaat vervolgens weer vol de strijd aan om zijn maten te helpen dit gevecht te winnen.
Deron weet dat dit de goede kamer moet zijn om het amulet te activeren, het komt overeen met de aanwijzingen en de bewaking is van dien aard dat er wat speciaals moet zijn met deze ruimte.
Archana gaat neer,Rev slaat erg hard en Tempest loopt het bloed langs zijn gezicht.
De spectre is echt een killer en draint bij ons de energie uit de lichamen.
Tempest word het ook teveel en valt weg onder water,Devian ziet dat het nog erger word als hij zijn twee metgezellen als zombies uit het water ziet herrijzen en hij weet nu dat de missie hier in Burovia wel eens helemaal verkeerd kan gaan aflopen.
Rev verlost ons tenslotte van de spectre maar deze heeft zijn werk al gedaan en ons ook verlost van twee belangrijke schakels in onze ploeg.
Zeer aangeslagen staan we in de nog steeds lugubere ruimte.
Water en bloed stromen door elkaar langs onze gezichten.
Gaan we het amulet activeren en zorgen dat Archana en Tempest niet voor niets zijn heengegaan? |