Onderwerp
: Stone Temple
Auteur : Danny Wijngaard
Datum : 14-06-2011
 


 The Chronicles... So Far
 

Stone Temple

aangekomen op de vlakte waar de resten van een tempel zich aan het einde bevinden is het rustig.
Het is bijna te rustig voor het gene zich hier zal gaan afspelen.
Dit moet de plek zijn waar de Tenebreux heen reist om de vier overige stenen te bemachtigen, hier in deze tempel moeten de vier stenen zich bevinden en we begeven ons langzaam naar de ineen gestorte ingang van het complex.

De begane grond zoals we die zien blijkt slechts het begin van een aanzienlijk groot complex dat zich vooral inmiddels onder de grond begeeft omdat het in de loop van jaren behoorlijk is weg gezakt.
Een kracht veld dat waarschijnlijk later is neergelegd maakt een opening als wij die betreden.
Dat is alvast een begin om de troepen van de Tenebreux af te remmen.
We weten natuurlijk dat de groep sorcerers die de Tenebreux mee neemt wel raad weet met dit soort dingen dus er moet meer gebeuren om de stenen te beschermen.

Als we onder de grond komen proberen we alles in kaart te zetten om de vier belangrijke stenen te behouden maar er is een probleem, we kunnen de stenen niet vinden?
We zoeken het hele complex af maar van de stenen geen spoor.
Ook is er hier geen levende ziel te bekennen en dat hadden we stiekem wel gehoopt om wat  versterking te hebben voor als het leger van de Tenebreux zal arriveren.
Een hoop gangen en blijkbaar lege kamers op wat rommel na en een vluchtgang met een aantal geheime deuren is alles wat we in kaart kunnen brengen en kunnen vinden.
Er is een kamer die eruit springt en dat is duidelijk een grote zaal die waarschijnlijk is gebruikt voor het aanbidden voor de god die hier eens werd aanbeden.

De kamer valt op door een groot bassin waar eens water in gestaan moet hebben.
Verder na een paar spreuken van Valerius zien we in de hoek war arcane tekens op de grond en het plafond.
Als je in deze hoek gaat staan dan zie je in het bassin een soort engel vleugels verschijnen die normaal vanuit welke ander hoek dan ook moeilijk te zien zijn.
De glazen koepel boven het bassin is bedekt met zand en laat geen licht door.
Na overleg is het duidelijk dat we denken dat de koepel zonlicht moet door laten in een bassin met water en dat dit een spectaculair effect moet hebben op de gehele ruimte.
Valerius gaat met dit idee aan de gang en Belros gaat samen met Marcus wat vallen zetten om de troepen van de Tenebreux eventueel wat op te houden.
Onder het werk praten Belros en Marcus wat over de 4 tegen 100 situatie waar we ons waarschijnlijk over een paar uur in zullen bevinden en hulp van de woestijn zal er moeten komen anders lijkt het een verloren zaak, nog steeds geen spoor van enige steen?

Na een uur (of wat langer) keren Belros en Marcus terug naar de hal waar Valerius bezig was met het bassin en licht inval vanaf het plafond.
Het is gelukt, een helder licht van boven af valt in het bassin wat inmiddels ook is gevuld met een klein laagje water en het effect is werkelijk prachtig.
De schitteringen op de kale grijze muren zijn prachtig en in de hoek zijn de rune goed te zien, maar waar is Valerius.
De eerste minuten hebben de 2 paladins nog oog voor de hal en het moois wat het licht teweeg brengt maar met elke minuut word de ongerustheid groter als Valerius taal nog teken geeft?
Belros besluit na verloop van tijd in de hoek te gaan staan waar de engel achtige vleugels in het water van het bassin met de licht val nog mooier geworden zijn.
Maar dan ziet hij Marcus opeens vervagen?
Hij roept hem maar Marcus reageert niet?
Ook Destrin reageert niet en dat is nog vreemder.
Als Belros probeert de kamer in te lopen lukt dat niet en hij beseft dat niet Marcus en de kamer vervagen maar hij zelf word weg getrokken uit de realiteit.

Marcus kijkt de grote hal door en mist Belros?
Heeft nou nog wel alles op een rijtje?
De paladin van Torm is ervan overtuigd dat Belros een minuut geleden nog in de hal stond en hij zou nooit vertrekken zonder hem in te informeren.
Destrin kijkt wat onrustig om zich heen als hij ziet dat Belros is verdwenen en dat ook Marcus niet goed weet wat er loos is.
Ook Marcus loopt naar de hoek met de rune op de grond omdat hij denkt Belros als laatste daar gezien te hebben.
Een minuut later staat Destrin alleen in de hal en het enige dat het wilde dier kan doen is rustig in de hoek gaan leggen waar hij zijn baas als laatste heeft gezien. Hij loopt naar de hoek van de kamer en de rune lichten een klein beetje rood op als de leeuwin gaat leggen.

Het is een rare gebeurtenis als je na een blackout van een paar minuten? Weer bij je positieven komt en je in een totaal ander “lichaam” zit.
Dit overkomt de paladins en de leeuwin.
Allemaal zijn ze gepolymorphed in een elemental.
Destrin is air, Valerius water, Marcus fire en Belros een earth elemental en het enige wat ze over een dorre vlakte voor zich zien zijn de contouren van een gebouw wat verdacht veel op de eerdere tempel lijkt waar ze uitkomen.Er word koers gezet naar het gebouw maar dit blijkt niet voor iedereen even makkelijk te gaan als je van water of aarde bent?
Na een tijdje wennen gaat het wel en we bereiken het gebouw.
Alleen de deur lijkt echt te zijn en de rest is een doorzichtige contour van het gebouw.

Belros slaat de deur aan puin en we kunnen naar binnen.

Binnen is de tempel normaal en lijken de muren en grond van echt steen te zijn gemaakt.
De platte grond is makkelijk want we hebben net de gehele tempel in kaart gezet dus is het geen probleem de weg te vinden.
In een van de kamers staat een steen met een zwevende vlam erboven?
Zullen dan hier de 4 belangrijke stenen ergens liggen?
Met vereende krachten proberen we bij de zwevende vlam te komen.
In eerste instantie lukt dit niet maar met wat nadenk werk en het combineren van water, vuur en wind lijkt het erop dat de vlam gedooft word en er een stuk kristal op de grond valt wat duidelijk een van de 4 stenen betreft.

We hebben ze gevonden en bewegen ons verder voort in de tempel om de andere ook te vinden.
Met hier en daar een obstakel en nog wat onderzoek komen we aan in een kamer met de 2e steen.
Hier zweeft een schijnbaar gewone steen in vuur en is niet op een normale manier te pakken.
Met een combinatie van air (trekt zuurstof weg) en water die het vuur blust kan de earth elemental de steen pakken en stuk gooien op de grond, ook hier komt weer een kristal uit wat we zoeken en we hebben nu 2 stenen in bezit.

Op weg naar de volgende steen merkt Valerius (water) dat Belros (earth) achter blijkt.
Als hij terug gaat ziet hij Belros staan in de kamer waar net de steen is bemachtigd tegen de muur aanleunen en hij wacht?
Is hij moe? Kan hij het gewicht van de aarde en rots achtige substantie niet meer aan?
Valerius kijkt en denkt na wat zijn vriend kan mankeren?
Berlos kijkt naar Valerius en tot verbazing van de magic user staat hij met het kristal boven het inmiddels weer opgeladen vuur klaar om hem terug te gooien.

Belros staat in twee strijd.
De stenen zijn zo belangrijk voor het voort bestaan van de woestijn maar ook voor mijn tempel van Astoth.
Waar zouden de stenen net zo veilig zijn als wij ze mee nemen?
Hier zijn ze toch veilig?
Moet ik ze meenemen en altijd met de gedachte leven dat ze iedere dag weer gestolen kunnen worden en dat de Tenebreaux alsnog de macht krijgt over de stenen en de woestijn, zou hij de lich king terug laten keren?
De stenen horen hier en hier zijn ze veilig!
De voice van Astoth weet het zeker en gooit het kristal terug in het vuur die erboven begint te zweven en weer veranderd in een normale steen.
Als de Tenebreux de stenen wil bemachtigen gaat hij ze zelf maar halen.

Als de groep bij elkaar is probeert Belros duidelijk te maken dat ze een uitgang moeten vinden, niet iedereen begrijpt het maar de paladin van Astoth lijkt niet te stoppen en loopt weg.
Het zijn de stenen van zijn tempel dus Marcus en Valerius besluiten hem maar te volgen.

De volgende kamer is er een met wat spullen erin.
Het plafond is een spektakel van een sterrenhemel waar ook een kijker op de grond op staat gericht.
In het midden een rijk bewerkte tafel met fraaie stoelen eromheen.
Fire geeft aan dat de koepel volgens hem de uitgang moet zijn zoals die het ook is in het complex op de material plane.
Na wat rond kijken ziet Belros op de tafel tussen wat versieringen in een paar engel vleugels staan die doen denken aan die in het bassin.
Hij richt de sterrenkijker op de tafel om beter te kijken en zoemt in op de vleugels.
Even later staan Valerius, Marcus en Destrin nog in de kamer en Belros is verdwenen.
De drie besluiten de truc na te doen en verdwijnen ook van de plane waar ze enige tijd hebben rond gelopen als vuur, water, aarde en lucht.

In de grote hal met het bassin komen de paladins en de leeuwin weer bij hun positieven, de stenen zijn veilig terug gezet en de enige weg om er te komen die wij weten is het bassin in combinatie met de rune in de hoek en de goeie lichtval vanuit het plafond.

Een geschreeuw klinkt van boven, de Tenebreux is duidelijk gearriveerd met zijn troepen.
We horen ze al naar beneden komen dus het krachtveld is al overwonnen boven.

Valerius besluit de doorgang naar de plane waar de stenen zich bevinden te vernietigen zodat de Tenebreux er niet naartoe kan.
Een dispel magic op het licht en een disintegrate op de prachtige vleugels in het bassin zouden de klus moeten klaren.
Het licht is gedoofd en de vleugels leggen in duizenden stukken en gruis door de grote hal.

Een pijnlijke kreet volgt.
Er zijn duidelijk wat soldaten in de vallen van Marcus gelopen en zijn dichtbij.

We gaan met ze allen bij elkaar staan als Valerius een laatste spreuk voor bereid.

Een gigantische humanoid zien we de gang in rennen op ons af met een necromancer op zijn hielen die zijn staf en handen in de lucht houd om een spreuk af te vuren.

De laatste woorden van Valerius galmen na in de hal als de necromancer naar binnen loopt en ziet dat hij alleen staat met het grote monster naast hem.
Als hij in het rond kijkt en de ravage ziet weet hij niet precies wat er gaande is maar het gevoel dat hij een stap te laat is kan hij niet onderdrukken.

 
 

 

 
Paladins! A Forgotten Realms Campaign - All contents © copyright 2004. All rights reserved.