Onderwerp
: Rain And Blood 3
Auteur : Danny Wijngaard
Datum : 13-10-2011
 


 The Chronicles... So Far
 

Rain And Blood 3

Als Snitch een beetje is bijgekomen van de euforie die hij heeft met het pasje van “Betty’s boudoir” vervolgen we onze weg door het riool.
we hebben inmiddels een vast patroon aan wie er voorop lopen en wie de achterzijde in de gaten houden dus dat geeft steeds minder problemen, het lijkt dat de groep avonturiers wat meer aan elkaar gaat wennen en op elkaar ingespeeld raken.
Rain and Blood 3De groep loopt door de riool van Waterdeep en het moet gezegd worden ook in deze geweldige stad stinkt het behoorlijk.

“wacht!” de Pelgrim maant Daryl tot stoppen.
“wat is er” vraagt de ranger, die slecht ziet in het donkere riool.
“snitch is gestopt, hij kijkt naar de muur volgens mij ziet of zoekt hij iets?”
“ok, laten we wachten op een teken om door te lopen” Daryl ziet dat Sandor en Yaminah ook zijn aangesloten en zegt ze te wachten.

Een tocht door een stuk ingestorte gang heeft Snitch zijn aandacht getrokken en de dief tast de muren af.
Er is nog een stuk intact tussen het puin en dat is vreemd, na wat zoek werk naar mechanisme en deuren vind de dief inderdaad een geheime doorgang en wenkt de rest van de groep om te komen.
Als de groep dichter bij komt krijgt Snitch door zijn hyper gevoelige ogen last van het licht van de toortsen en vlucht het donker in.
De rest kijkt een gang in achter een geheime deur en zien aan het einde een relief op de muur van een hoofd dat half demon half zwijn lijkt te zijn?
Aan de linkerkant van de gang loopt een wat verweerde brede trap naar boven.
De Pelgrim loopt naar het symbool op de muur, terwijl Daryl kijkt of hij recente sporen op de stoffige trap kan vinden.
De Pelgrim weet bijna zeker dat hij de kop eerder heeft gezien en denkt dat het iets te maken heeft met de god Myrkul.

Daryl vind op de trap redelijk verse sporen van humans en van een reptielachtige die hij niet precies kan identificeren.
Als de ranger verder de trap op loopt dan ziet hij een dikke rookwolk hangen en die word veroorzaakt door een slangachtig wezen waar hij alleen de kop van ziet.
Op een plateau ziet hij de kop van een fel rode slang? Die grot en grote rookwolken uit zijn neus gaten produceert?
De ranger duikt weg en denkt dat het wezen hem heeft gezien al waren de ogen wel wat slecht te zien.
De Pelgrim en Sandor komen ook langzaam de trap op lopen en Daryl zegt ze voorzichtig over de rand te kijken.
Als de twee dat vervolgens doen dan klinkt een luide stem door het complex.
“who enters the lair of the mighty Draxion?!!”
Sandor en de Pelgrim kijken elkaar aan en de stem vervolgt.
“intruders! Surrender to the mighty Draxion!!”
Daryl kijkt inmiddels ook weer over de rand van de trap het plateau op en ziet kans naar de overkant te rennen als de slangenkop even de andere kant op draait.
“let the mighty Draxion appear so we can talk” roept Sandor de ruimte in.
Het blijft stil en de slangen kop blijft maar heen en weer bewegen en gromt af en toe wat.
Daryl die nu dichter bij staat tegen de muur onder de kop kan het geheel wat beter bekijken en ziet dat de slangen kop gewoon van hout is?!
Dan komt er een vuur cone uit de mond van de slang en de drie mannen moeten alle weg springen voor een vuur zee die op hen afkomt.

Inmiddels is Lucien de sorcerer ook boven aan de trap komen staan en staat midden in de vuur zee die op de trap afkomt en springt te laat weg.
Sandor en de Pelgrim worden amper door het vuur geraakt en kijken naar de sorcerer, die blijkbaar toch door een soort breath weapon is geraakt?
Is de kop dan wel van hout zoals Daryl beweerde?
Lucien veegt zijn kleding af en met zijn vinger toppen haalt hij wat olie achtige vloeistof van zijn cape af, “alchemist fire” fluistert de sorcerer en zo is het raadsel van de breath weapon ook opgelost.
De groep is er nu wel van overtuigd dat het hier een “fake” tempel betreft waar mensen bang worden gemaakt om waarschijnlijk offers te brengen aan een groep schurken die dit in elkaar hebben gezet.

Een kreet klinkt door het complex als de Pelgrim een aanloop neemt en boven op de houten kop springt en deze vervolgens aan stukken slaat.
Een kobold die achter de kop zit mist de Pelgrim met een pijl en vlucht een gangetje in.
Lucien (die de plank heeft opgehaald) komt samen met Snitch aanlopen en volgt de rest van de groep de gang in achter de houten kop.Rain and Blood 3

Onder aan een trap zit een soort kamer die verlicht is en we lopen naar beneden.
Sandor en Yaminah lopen naar binnen en zien wat kobolds en een human die direct met Alchemist fire begint te gooien.
Sandor rent naar binnen gevolgd door de Pelgrim die meteen op de human afrent en deze met een paar rake klappen weet te vloeren.
De monk vervolgd met een harde trap in het gelaat en de man voor hem stort in een voordat hij weet wat er gebeurd.
Daryl komt als een van de laatste de kamer in en ziet Yaminah met een kobold vechten en wil haar helpen.
De ranger is echter niet op zijn hoede en word door een rogue van schuin achter in zijn flank aan gevallen en valt hevig bloedend op de grond.
De hele ploeg is echter zo in het voordeel en oppermachtig dat ook deze man snel word overmeesterd en vastgebonden.

Als met een ondervraging duidelijk word dat het hier om twee mannen gaat die de kobolds in bedwang hielden door hun in het “houten” wezen te laten geloven en op die manier mensen beroofden en de buit verdeelden besluit de groep om ze aan te geven bij de stadswacht.
De  mannen en de nep tempel blijken echter niets met de Stitches te maken te hebben dus dat is dan weer jammer.

De avond valt en we besluiten dat het voor vandaag genoeg is en nemen een Taverne voor een avondmaal en een overnachting.
Na heerlijk te hebben gegeten en gedronken verdwijnen vijf van de groep naar de kamers in de Taverne, alleen Snitch neemt een ander “adresje”.
De vrouwelijke bediening heeft de thief nogal aangegrepen en de kaart van Betty’s brand in zijn zak.

 

 

 

 

 
Paladins! A Forgotten Realms Campaign - All contents © copyright 2004. All rights reserved.