Onderwerp
: The Curious Case Of Patty Blue - part IV
Auteur : Danny Wijngaard
Datum : 04-03-2012
 


 The Chronicles... So Far
 

The Curious Case Of Patty Blue - part IV

Secrets of evil, Patty Blue V

De onheilspellende zware voetstappen van achter de grote deur klonken als het gedreun van een zware hoofdpijn na een avondje doorzakken.
Secrets of evil, Patty Blue VLucien stond om een hoek en kon het grote geheel slecht bekijken.
De Pelgrim en Daryll hadden de handen nog vol aan wat zombies die uit de cel blokken bleven komen.
Saator de mysterieuze figuur stond nog aan het einde van de gang in een wat bredere hal met cellen blokken aan beide kanten.
Dan horen we een geluid van een deur die ingebeukt word en een stofwolk vult de hal aan het einde van de gang.
Daryll en de Pelgrim zijn inmiddels de zombies de baas en de groep wacht wat er gaat komen als de stofwolk optrekt.
Uit de stofwolk komt een afzichtelijk figuur rennen die door Saator de naam crank heeft mee gekregen.
De grote en de lelijkheid van het monster imponeren de groep maar Daryll en de Pelgrim stappen als twee doorgewinterde vechters opzij om het monster voorbij te laten razen en stappen daarna succesvol in om het beest rake klappen te verkopen.
Yamina legt vervolgens een pijl op haar boog en schiet dwars door het gevecht heen, met een dodelijke precisie raakt ze crank in de schouder en het monster brult het uit.
Dit doet de vechtster van Astoth nogmaals en het is weer raak.
Lucien schiet nog wat magische “pijlen” op Crank af en het monster word eigenlijk overdonderd door de groep avonturiers waar hij op af gestuurd is.
Saator ziet ook dat zijn “bodyguard” het gevecht niet gaat winnen en spreekt nog een laffe ijzige spreuk uit op de weerloze Trouvit en rent een gang in.
Secrets of evil, Patty Blue VKort daarna stort Crank door diverse verwondingen tegen de grond en Sandor gaat aan de gang de ondode minotaur in brand te steken.
De rest van de groep loopt richting Trouvit maar komen her en der toch nog wat zombies tegen die uit verschillende cellen opduiken.
Een van deze ondode bezorgt Lucien nog een behoorlijk letsel aan de knie waardoor de sorcerer amper nog op eigen kracht kan lopen.
Als de zombies met de nodige moeite door de Pelgrim en Daryll zijn opgeruimd lopen de twee naar trouvit toe die in een onderkoelde toestand op de grond legt.
De twee aarzelen niet en brengen Trouvit direct naar de inmiddels brandende Crank toe om hem op temperatuur te krijgen.

De eigenaar van de Mansion komt langzaam bij en als Sandor met hem probeert te praten blijkt Trouvit zijn geheugen gedeeltelijk te hebben verloren?
Dit cellencomplex is volgens hem al aanwezig geweest voordat het grote huis erop werd gebouwd.
Wat hier beneden voor lugubere dingen gebeurde weet hij volgens eigen zeggen niets van?
Als Sandor over de kale donkere man begint zegt Trouvit “Saator Limange”

De groep besluit verder te gaan en Trouvit mee te nemen.
Het is aarde donker in de gangen en Snitch gaat op verkenning terwijl Lucien word ondersteund met een serieus lijkende verwonde knie.

Secrets of evil, Patty Blue VEr blijkt verder in het complex nog een wirwar van gangen te zijn die aarde donker zijn en als Snitch terug komt van een verkenning en ook nog te melden heeft verschillende keren een val te moeten ontwijken of uit te schakelen is de keuze snel gemaakt om terug te lopen naar boven het huis in.

Terug in het huis keert er rust terug in de vol met adrenaline gevulde lijven van de groep.
Trouvit komt ook bij en vraagt wat er in zijn huis gaande is?
Het lijkt erop dat hij van niets weet en dat Saator er een lugubere hobby op na houd om beneden, waar blijkbaar niemand komt?, jonge dames te verminken en rare experimenten op deze uit te voeren.
Als we in het gesprek zitten vraagt Yamina zich ineens af waar de gevangen vrouwen gebleven zijn?
We hebben ze op de terug weg niet meer in de open cellen zien zitten dus ze zijn gevlucht, maar waar heen?
Als Daryll buiten wat sporen onderzoek doet blijkt dat de vrouwen waarschijnlijk de tuin zijn ingelopen en het hek uit naar buiten.
Dit maakt het geheel niet eenvoudiger voor Trouvit.
We maken hem duidelijk dat hij door de stadswacht als verdachte zou worden beschouwd als ze erachter komen wat hier met de jonge vrouwen is gebeurd.
de enige manier voor Trouvit om eronder uit te komen is het tegendeel bewijzen en Saator voor het gerecht brengen en laten bekennen dat hij achter de gruwelijke daden zit.
Als eigenaar van het huis waar alle daden zijn verricht zal Trouvit vrijwel zeker worden opgepakt en de rest van zijn leven in het gevang door brengen.
We speculeren door over de gebeurtenissen en Trouvit zegt dat hij Saator een aantal weken geleden heeft ontvangen als gast in zijn huis.
De vraag die meteen op komt is, kan iemand in een paar weken tijd zo een groot cellencomplex met vrouwen vullen en de meest afzichtelijke rituelen met ze uitvoeren?

Vragen die we onszelf afvragen zijn onder meer.

  • Hoe lang duurt het voordat de stadswacht de gevluchte vrouwen zal vinden.
  • Zal de stadswacht direct het huis van Trouvit komen bezoeken?
  • Zal Saator nog in het complex zijn of gevlucht naar buiten?
  • We hebben geen spellbook gevonden van Saator alleen wat papieren en boeken over het menselijk lichaam, hij moet bijna nog wel een ruimte in het complex hebben waar hij meer spullen bewaard?

Dan heeft Sandor het door, “de grote deur waar dat beest uitkwam!”
Dat moet het zijn, de necromancer Saator heeft ons heel sluw weg geleid van zijn studie kamer en wij zijn er met open ogen in gelopen, terug naar beneden dus!

De weg terug is rustig en het overschot van Crank is bijna helemaal uitgebrand, de lucht is niet te harden maar dit monster staat niet meer op.
Bij de grote deur aangekomen blijkt hij dicht?
Lucien bekijkt de deur en samen met Snitch komt hij erachter dat de deur beveiligd is met een glyph.
Een Mage Hand krijgt de deur niet open en Snitch is ook niet erg te porren om de magische trap te ontmantelen.
Dan roept Daryll de groep bij hem en verteld dat hij een spoor van een zachte schoen heeft gevonden in de gang en dat deze bijna zeker van Saator moet zijn.
Het spoor is moeilijk te volgen in de donkere gangen maar vrijwel zeker gaat hij na een paar gangen naar beneden een “grot” in.
Daryll besluit alleen de grot in te lopen om te kijken wat er schuil gaat.
Met een beperkte verlichting van een toorts van de groep voelt hij een blubber bodem die bovenop een hardere ondergrond legt?
De grot blijkt groot, zeer groot zelfs.
Als Daryll zijn ogen wat aan het donker gewend zijn ziet hij een soort houten schutting die hij volgt.
De schutting loopt en een vreemde vorm midden door de grot heen? Dan ziet de Ranger de bekende rode puntjes in het donker en samen met wat monsterlijk gekreun is het duidelijk dat zombies de ranger ontdekt hebben.
Daryll besluit terug te keren naar de groep aan het begin van de ruimte en laat de grot en de zombies voor wat ze zijn.

Terug bij de dubbele deur waar achter bijna zeker de studie kamer van Saator zich bevind word er hevig getreuzeld en overlegt hoe de deur met de magische val te openen.
Yamina heeft er blijkbaar genoeg van en het geduld van de vechtster kan het niet meer aan, ze loopt naar de deur en trekt hem open?

De groep schrikt en springen alle kanten op om klappen of een vuurzee te ontwijken.
Niets van dit alles alleen een openstaande deur met een zwarte lijn op de drempel.
De val is nog steeds aanwezig dus maar we kunnen wel naar binnen kijken.
Lucien spreekt een Mage Hand uit en laat deze met een bullseye de kamer in zweven en zo zien we een groot gedeelte van de donkere kamer.
Een grote lege kooi is waarschijnlijk de woonplaats van Crank geweest en de diverse martel werktuigen en diverse gereedschappen om het menselijk lichaam te ontleden op verschillende tafels doet ons bijna zeker weten dat dit de kamer van Saator moet zijn.
We zien nog 2 gewone deuren en 2 celdeuren mar kunnen niet zien wat erachter of erin zit?
De kamer is voor de rest leeg en de geur van rottend vlees komt ons langzaam tegemoet.
De kwaadaardig zwarte lijn op de drempel geeft iedereen het idee dat als deze overschreden word de gevolgen niet na te vertellen zijn dus het binnengaan van de kamer is geen optie voor nu.
De Mage Hand is terug bij Lucien om de bullseye te brengen en een paar seconden later vervaagd de hand en is verdwenen.

Met vragende blikken en een Trouvit die ook bijna sprakeloos is over alles wat er in “zijn” huis gebeurd zegt de kleine Snitch,
“toch maar verder het complex in ?”

 

 
Paladins! A Forgotten Realms Campaign - All contents © copyright 2004. All rights reserved.