Onderwerp
: The Talamasca Test Part 1
Auteur : Marco Baro
Datum : 22-04-2012
 


 The Chronicles... So Far
 

The Talamasca Test Part 1

Marcus, Valerius en Belros wachtten op wat zou komen op de binnenplaats, klaar om de Talamasca test te gaan ondernemen. Voor hen opende zich langzaam de dubbele deur en als eerste betrad Marcus de onbekende ruimte voor hem. Na hem volgde Valerius en als laatste volgde Belros.

Op het moment dat Marcus de drempel passeerde overviel hem opnieuw het bekende misselijk makende gevoel; het gevoel dat hij ergens anders heen werd geteleporteerd. En inderdaad zag Valerius zijn kameraad Marcus voor hem langzaam vervagen en verdwijnen. En zo werd een ieder geteleporteerd naar de plek van bestemming waar zij hun persoonlijke test zouden ondergaan.

De Test van Marcus
In geknielde houding arriveerde Marcus geheel naakt en zonder enige uitrusting, in een klein kamertje. Behalve vier muren en een plafond was er verder helemaal niets; ook geen deur naar buiten. Het enige dat opviel was dat de vloer bezaaid was met runen aan de buitenrand. Verder was er in de hoek schuin tegenover hem, een klein gaatje in de muur, ter grootte van een muizengat. Een detect oustider, die Marcus activeerde leverde hem op dat alles in deze kamer oplichtte. Een detect magic leverde geen extra informatie op.

Na lange tijd van onderzoeken en van alles proberen, vond hij tussen de spleten van twee stenen, en kleine speld. Verder viel hem op dat er precies in het midden van deze kamer een piepklein gaatje bevond in de grond. Het kon niet anders of de speld zou hier precies in passen. Voorzichtig liet hij de speld erin glijden. Opeens kwam er een pilaar uit de grond omhoog en hierin was een opening in gefreesd waarin een flesje stond. Op het dopje van het flesje stond: “Drink mij”. Marcus bedacht zich geen moment en sloeg het flesje achterover. Hierop begon de kamer te groeien en besefte Marcus dat hij aan het krimpen was. Toen het krimpen stopte, rende hij naar de enige uitgang uit deze kamer, die hij kon bedenken, het gat in de muur.

Eenmaal het muizengat betreden, bevond hij zich in een klein gangetje, bezaaid met stenen. Hij bleek niet alleen te zijn. Opeens verscheen er om de hoek een reusachtige hagedis, die Marcus direct aanviel. Met de speld als lans gebruikend, wist Marcus de hagedis een paar keer goed te raken. De hagedis kocht eieren voor zijn geld en vluchtte weg. Behoedzaam vervolgde Marcus zijn weg door het gangetje en kwam op een gegeven moment uit in een gigantische kamer. In deze kamer waren vier enorme houten pilaren. Verder was er aan het eind van deze kamer, een enorme houten wand. Marcus vond ook zijn tegenstander, de hagedis, weer; deze klom langs de muur van Marcus vandaan.

Opeens klonk er een enorm kabaal van boven. Een kolossaal figuur verscheen met in zijn hand een wapen ter grootte van een kasteelpoort. Zo snel als hij kon, vluchtte Marcus naar een van de vier pilaren om zich te verbergen. Eenmaal verscholen, viel hem op dat er vlakbij een dikke ketting op de grond lag, die naar een gat in de vloer leidde en daarin ook verdween. Voorzichtig trok hij aan de ketting en hij vond aan het einde hiervan een flesje met een rozige vloeistof. In het flesje kon hij vaag een figuurtje ontwaren dat leek te zijn gekleed in ouderwetse kledij. Hij besloot de inhoud op te drinken en nu voelde hij dat hij begon te groeien.

Tijdens het groeien naar zijn oorspronkelijke formaat, merkte hij dat de vier houten pilaren, tafelpoten waren van een tafel en de enorme houten wand, een deur die uit deze kamer zou leiden. Het kolossale wezen bleek een ogre te zijn (echter niet minder indrukwekkend weliswaar) die achter deze tafel zat. Vliegensvlug trapte Marcus de tafel tegen de ogre aan, die door deze impact op de grond terecht kwam. De tafel versplinterde door deze klap. Een gevecht ontstond waarbij Marcus, ongewapend, de bijl uit de handen van de ogre probeerde te laten vallen. Dit lukte met veel moeite. En beiden gingen verder met elkaar op de vuist. Uiteindelijk wist Marcus tijdens het gevecht de bijl te pakken te krijgen en toen was het gevecht snel over. Met een rake klap velde Marcus de ogre, de dodelijke getroffen ter aarde stortte. De ogre bleek de sleutel te hebben van de deur en nu gewapend met een bijl verliet Marcus deze kamer, op weg naar het volgende deel van zijn test.

 

De Test van Valerius
Net als Marcus, arriveerde ook Valerius compleet naakt in en kamer. Ook in deze ruimte bevonden zich runen aan de buitenrand van de vloer. Aan één kant van de muur was een grote spiegel geplaatst in de muur. Verder was er niets in deze kamer te ontdekken. Wanneer Valerius zichzelf bekeek in de spiegel, merkte hij op dat hij er een stuk ouder uitzag. Verder viel het hem op dat het plafond, kijkend vanuit de spiegel naar deze kamer, er een stuk hoger uitzag. Ook leek deze kamer langer in het spiegelbeeld.

De runes op de vloer hielpen Valerius ook al niet veel verder. Het bleken runes te zijn die leken te zijn geschreven als ware in een ander soort dialect. Het enige dat hij eruit kon halen was dat ze iets te maken zouden hebben met conjuratie, de vorm van magie die te maken het had met het oproepen van voorwerpen of wezens.

Hij keerde terug naar de spiegel en merkte tot zijn schrik dat hij weer ouder was geworden. De tijd begon dus te dringen. Kijkend in de spiegel zag hij opeens dat er een pilaar uit de grond steeg tot het plafond, zodat die het plafond ondersteunde. Vanachter deze pilaar zag Valerius een deur.

Terwijl Valerius deze situatie overpeinsde, verscheen er een tweede pilaar. Valerius besloot zijn hand tegen de spiegel aan te drukken om zo de deur proberen te openen. Hij drukte verder, gebruik makend van zijn Constitutie en zowaar drukte Valerius zijn hand door de spiegel! Valerius besloot door te drukken en gebruikte hierbij zijn Charisma. Dit mislukte tweemaal en hierdoor raakte Valerius meer en meer verzwakt en begon hij er ouder en ouder uit te zien (en te voelen!). Op pure doorzettingskracht, gebruik makend van zin constitutie, drukte Valerius zich door de spiegel heen en zwaar verzwakt strompelde hij door de kamer richting de deur. Middels een teleport verscheen hij aan de rand van de deur uit deze kamer om zo door te gaan naar de volgende kamer.

De volgende kamer bleek een lange kamer te zijn met in het midden een lange eettafel met daarop verschillende soorten voedsel. Aan het einde van deze kamer, was rechts een rood gordijn. Rechts in de muur waren twee deuren. De lange eettafel bleek hoger dan een normale tafel te zijn. Valerius kon zich niet bedwingen en besloot wat verfrissend water te drinken. Hierdoor begon hij zich beter te voelen. Na een stuk kalkoen te hebben gegeten, voelde hij zich weer een stukje beter. Terwijl hij zich tegoed begon te doen aan een stuk meloen, verscheen er opeens vanachter het rode gordijn een magiër.

Deze magiër vuurde direct een Acid Arrow uit op Valerius gevolgd door een Magic Missile. Valerius besloot een Haste uit te spreken. Hierop activeerde zijn tegenstander een item en werd deze opeens onzichtbaar. Vanuit het niets werd opnieuw een Magic Missile uitgesproken. Tezamen met de verwondingen van de Acid Arrow begon de schade voor Valerius behoorlijk op de te lopen. Vervolgens sprak Valerius een Teleport uit om achter de magiër te komen, die door het uitspreken van de Magic Missile, zichtbaar was geworden. Deze kreeg een kans om Valerius aan te vallen met zijn magische dolk, voordat Valerius een Scorching Ray kon uitspreken op zijn tegenstander. De magiër overleefde deze aanval niet en vatte in vuur en vlam. Er bleek uiteindelijk niet veel meer over te zijn van zijn bezittingen. Als enige kon Valerius een dolk meenemen.

Valerius besloot nog wat meer voedsel tot zich te nemen voordat hij de kamer zou verlaten. Hij zag een groente die hij herkende als een plant afkomstig van een andere Plane. Hij wist dat deze groente vitaliserende eigenschappen zou hebben, mits er niet teveel van zou worden gegeten. Hij besloot twee stronkjes te eten ervan en hij voelde zich weer bijna op volle sterkte komen. Hierop pakte hij de deur die leidde naar een smalle gang, op weg naar zijn volgende deel van de test.

 

De Test van Belros
In de kamer waarin Belros ook weer naakt in verscheen, waren in totaal negen deuren, welke drie van de vier wanden besloegen. Op de vloer waren de volgende regels geschreven, die Belros pas na een succesvolle diplomacy check kon lezen. Het bleek om een raadsel te gaan:

Ik draai m’n hoofd en dan kunt u gaan.
Ik draai mij nog een keer en laat u dan staan.
Ik heb geen gezicht, maar ik blijf en kan niet geven,
Wanneer mijn ongelijke tanden, verwijderd zijn en niet langer leven.

Belros besloot een deur te openen en ziet een nisje. In reliëf ziet hij een letter B uitgehouwen. Achter de overige deuren waren ook weer nisjes met andere letters. De volgende letters waren in totaal te lezen: D, B, C, G, F, E, L, Z, A. Het was mogelijk om op de letters te drukken. Eenmaal ingedrukt, bleven deze in ingedrukte stand staan. Pas na de vierde letters te hebben ingedrukt, sprongen de overige ingedrukte letters weer terug. Het woord dat de oplossing was van het raadsel zou dus bestaan uit drie letters. Maar welke letters waren dit?

Uiteindelijk lukte het Belros om het raadsel te ontcijferen. De oplossing was Cle, het franse woord voor sleutel. Toen Belros deze drie letters indrukte, sprong er uit de lege vierde muur een deur tevoorschijn, die de uitgang was van deze kamer.

In de volgende kamer die Belros betrad lagen er drie stenen platen op de grond. Links in de muur waren een tweetal kleine deurtjes. Tegenover hem aan de andere kant van de kamer, was ook een deur. Rechts van hem in de muur was een groot portaal waar geelachtig schijnsel vandaan kwam.
In het midden van de kamer lagen een aantal afgehakte bebloede trollenhoofden. Belros opende een van de kleine deurtjes en erachter stond een goblin. Deze schudde woest met zijn hand naar Belros. Hierop gooide Belros het deurtje weer dicht. Hierop gooit het wezentje de deur weer open en snelde hij naar buiten, wijzend met zijn vinger richting Belros. Belros had er genoeg van en liep richting de goblin, en hij werd geraakt door een Magic Missile van het wezentje! Vervolgens viel de goblin Marcus aan met z’n short sword. Hierop trok Belros dit zwaard uit de handen van het wezentje.

Tot grote schrik van Belros, veranderde de goblin opeens in een Ogre met blauw-paarse huid. Het bleek een Ogre Magi te zijn, en geholpen door een fly-spreuk schoot hij de lucht in. Belros sprong erachter aan gebruik makend van een stenen plaat en weet deze te raken. Hierdoor mislukte de Lightning Bolt die de Ogre Magi had willen uitspreken. Vervolgens deed de Ogre Magi een flyby attack en wist hij Belros critical te raken. In de opvolgende gevechtsronden, wist de Ogre Magi het Belros flink moeilijk te maken door eerst hem te verzwakken met een Ray of Enfeeblement. Vervolgens lanceerde hij via een Telekinesis spreuk de grote stenen platen richting Belros.

Gelukkig raakte geen van deze projectielen Belros en wist hij weg te vluchten in de kamer achter de deur, die tegenover de deur was waarvandaan hij in deze kamer was gekomen. In deze kamer was een zwart veld dat uit drie delen bestond en zo een nis vormde. Hierin was een backpack, een gewaad, een riem met pouches en holsters voor wands en een spreukenboek te vinden. Belros herkende dat deze spullen van Valerius waren. Hij besloot dat een aantal spullen van pas zouden komen in zijn gevecht met de Ogre Magi en besloot het amulet tegen massive damage, de ring of invisibility en de ring of protection +1 mee te nemen. Ook de kruisboog van Valerius zou goed van pas komen en deze werd ook meegenomen.

Belros besloot in onzichtbare vorm de grote kamer weer te betreden. Echter deze bleek nu helemaal leeg. Belros vertrouwde het niet helemaal, en liep behoedzaam verder de kamer binnen. Toen Belros met z’n voet een geluid maakte, schoot er opeens een straal richting Belros, die hij maar net wist te ontwijken. Even verscheen de Ogre Magi opnieuw om weer even later te verdwijnen in het niets.

Opnieuw begon het kat en muis spel. Belros schoot op de Ogre Magi, die deze weer beantwoorde met een Fireball. Opnieuw waren beiden tegenstandes onzichtbaar. Belros besloot weer naar de kamer te gaan met het zwarte veld om alle spullen van Valerius op te gaan halen. Helaas kon hij niet alles meenemen, want deed hij dit namelijk wel, dan sloot het veld en kon hij niet weg. Belros besloot hierop het gewaad van Belros achter te laten. Eenmaal terug in de grote kamer, besloot hij richting het grote portaal te gaan met het grote licht. Snel keek hij om zich heen of ergens de Ogre Magi te zien was. Toen dit niet het geval was, stapte hij snel door het gele licht heen, op naar de volgende uitdaging. Helaas kon hij het short sword niet meenemen…

 

 
Paladins! A Forgotten Realms Campaign - All contents © copyright 2004. All rights reserved.